خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام جزئیات نتایج کنکور ۹۸/ بیش از نیمی از قبول‌شدگان زن هستند

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۷۵۳

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات نتایج آزمون سراسری سال ۹۸ را اعلام کرد.

احمد توکلی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره جزئیات نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۹۸ گفت: فهرست اسامی تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر،‌ پذیرفته‌شدگان نهایی تحصیلی باآزمون  دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال تحصیلی ۹۸-۹۹  هم اکنون  روی پایگاه اطلاع‌رسانی ‌سازمان ‌سنجش ‌آموزش‌ کشور به ‌نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

وی افزود: از تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی تعداد ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر معادل ۵۴/۴۵ درصد زن و ۸۷ هزار و ۹۲ نفر معادل ۴۵/۵۵ درصد  مرد هستند. 

توکلی در ادامه تصریح کرد: کلیه داوطلبان اعم از پذیرفته­ شدگان رشته­ های تحصیلی باآزمون و یا حتی کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفته‌اند، در صورت تمایل برای ثبت­ نام و پذیرش در رشته‌ های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می‌­توانند حداکثر تا تاریخ ۲۸ شهریور به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری - سامانه پذیرش در رشته‌های با سوابق تحصیلی) مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند. لازم به ذکر است این مهلت تمدید نمی شود و بدیهی است داوطلبانی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا تاریخ فوق نسبت به ویراش اطلاعات و یا رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ضرورت دارد ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند. بدیهی است در صورتی که دانشگاه یا موسسه محل قبولی برنامه‌زمانی مشخصی را برای ثبت‌نام در سایت خود درج نکرده باشد، پذیرفته‌شدگان این قبیل موسسات لازم است مطابق جدول برنامه زمانی ثبت نام به موسسه آموزشی ذی ربط مراجعه کنند. براین اساس داوطلبان باید براساس حرف اول نام خانوادگی خود،‌ از حرف "الف" تا پایان حرف "چ" چهارشنبه ۲۷، "ح" تا پایان "س" تا پایان روز پنج شنبه ۲۸،  حرف "ش" تا "ک" روز شنبه ۳۰ و حرف "ک" تا پایان "ی" تا پایان روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. بدیهی است عدم مراجعه به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنها تلقی خواهد شد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتایج مربوط به دانشگاه آزاد متعاقباً از طریق سایت آن دانشگاه اعلام خواهد شد و بدیهی است داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد  قرار می گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند. به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

توکلی گفت: برای کلیه پذیرفته‌شدگان و همچنین آن‌دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر در روز پنجشنبه ۲۸ شهریور در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان درصورتی که درخصوص مندرجات کارنامه و یا انتخاب رشته‌ خود سئوال و یا تقاضایی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا ۳۱ شهریور منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام کنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ فوق واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.  

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان آماری از تعداد پذیرفته‌شدگان دوره‌های مختلف ارائه کرد و گفت: از تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ داوطلب پذیرفته شده، ۱۱۶ هزار و ۹۵۹ نفر در دوره‌های روزانه، ۱۵هزار و ۲۰۱ نفر در نوبت دوم یا شبانه، ۱۳ هزار و ۱۸۸نفر در دانشگاه پیام نور،‌ تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۸ نفر در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی تهران،‌ ۱۶ هزار و ۱۳۹ نفر در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، تعداد ۳۰ هزار و ۷۸۷ نفر در پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و ۲ هزار و ۱۳ نفر نیز مازاد ظرفیت پذیرفته شده‌اند. در  گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۵۹ هزار و ۶۱۷ نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۶۴هزار و ۸۷۰ نفر و در گروه علوم انسانی ۵۷ هزار و ۶۹۷ نفر،  در گروه هنر،‌ ۴ هزار و ۴۷۷ نفر  و در گروه زبان‌های خارجی نیز ۴ هزار و ۵۵۴ نفر پذیرفته شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز