خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش نرخ سرویس مدارس از ۱۰ تا ۲۰ درصد در سراسر کشور/ساماندهی سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان مناطق روستایی توسط وزارت راه برای اولین بار

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۳۴۳

مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش از افزایش نرخ سرویس مدارس از ۱۰ تا ۲۰ درصد در سراسر کشور خبر داد.

نورعلی عباسپور (مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص افزایش قیمت سرویس مدارس دانش‌آموزان در سال ۹۸ توضیح داد: افزایش قیمت سرویس مدارس در کل کشور بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و در تهران نیز ۲۰ درصد بوده است. البته ذکر این نکته ضروری است که هزینه سرویس مدارس توسط شورای شهر تصویب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش قیمت کتب درسی، لباس فرم مدارس و هزینه ثبت‌نام آیا افزایش ۲۰ درصدی سرویس مدارس هزینه مضاعفی را به خانواده‌ها تحمیل نخواهد کرد؟ گفت: اینها جز وظایف آموزش و پرورش نیست. خانواده‌ای که برای این خدمات داوطلب است، باید هزینه‌ها را پرداخت کند و تحمیل و اجباری در کار نیست.

مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان اضافه کرد: طبق فرآیند کار هر شهری یک کارگروه دارد که مدیریت و ساماندهی سرویس مدارس به عهده آن کارگروه است. این کارگروه‌ها نماینده آموزش و پرورش، نماینده اولیا و شورای شهر در هر استان هستند و قطعا یکی از کارهایی که انجام می‌دهند بررسی همین امور است. همانطور که می‌دانید افزایش قیمت در کشور از سال گذشته تا به امروز بسیار بالا بوده، البته ما به عنوان انجمن اولیا و مربیان در هر جایی که وارد می‌شویم به عنوان نماینده والدین ورود می‌کنیم و هدفمان حمایت از والدین است.

عباسپور افزایش قیمت سرویس مدارس را منوط به عوامل متعددی دانست و گفت: این افزایش‌ها مربوط به پیمانکار، راننده، عوامل اجرایی و... است یعنی مجموعه اینها موجب افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها می‌شود. در کنار اینها کارگروه ما در تهران تلاش‌های زیادی کرد تا بتواند از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کند و اگر این تلاش‌ها انجام نمی‌شد، افزایش قیمت در برخی موارد در تهران بیش از اینها بود.

وی درباره نرخ سرویس مدارس در مناطق مختلف تهران گفت: نرخ سرویس مدارس در تهران مختلف است و این بستگی به مسافت و محل زندگی دانش آموزان دارد. شورای شهر شاخص‌هایی دارد که بر اساس آن هزینه را محاسبه می‌کند، اما شاخصه مهم برای آنها مسافت است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در پاسخ به این سوال که با توجه اینکه در سال‌های گذشته عدم ایمنی سرویس مدارس حوادث متعددی را ایجاد کرد، امسال برای ایمنی بیشتر چه تمهیداتی در نظر گرفته‌اید؟ گفت: متولی این بحث سازمان تاکسیرانی است. قبلا افراد حقیقی نیز می‌توانستند برای سرویس مدارس اقدام کنند، اما در سال گذشته جلوی این را گرفتیم و بنا شد رانندگی سرویس مدارس فقط در قالب کارهای حقوقی صورت بگیرد. یعنی خودروها باید حتما با شرکت‌های پیمانکار همکاری کنند و ایمنی و معاینات لازم را داشته باشند. در کنار اینها راننده باید معاینات مورد نظر از جمله سلامت روانی و جسمی را انجام دهد.

او افزود: حدود ۹۹ درصد حوادث سرویس مدارس مربوط به آزادبرها بوده است. خانواده‌ها باید این آگاهی را داشته باشند که از سرویس‌های مدارس استفاده می‌کنند نه سرویس‌های آزادبر. وقتی شرکتی مسئولیت کاری را بر عهده می‌گیرد، طبیعتا در قبال کارش پاسخگو است و این امنیت و ایمنی را بالا می‌برد. زمانی که این فرهنگ جا بیافتد، طبیعتا حوادث کمتری را شاهد خواهیم بود.

عباسپور با اعلام این خبر که از امسال وزارت راه ساماندهی سرویس مناطق روستایی را بر عهده دارد، گفت: تاکنون وزارت راه در بحث سرویس مدارس مناطق روستایی وارد نشده بود، اما امسال قرار شد که مناطق روستایی را وزارت راه پوشش دهد و قرار است که در جلسات بعد گزارشات خود را در این زمینه ارائه دهند.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: در روستاها برای رسیدگی به سرویس مدارس متولی نداشتیم، اما امسال قرار شد که ساماندهی سرویس مدارس در مناطق روستایی یک متولی مشخص داشته باشد که مسئولیت آن امسال به وزارت راه واگذار شد. یکی از مهم‌ترین مصوبات کارگروه ماده ۱۹ این است که وزارت راه سرویس مدارس مناطق روستایی را پوشش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز