خبرگزاری کار ایران

رئیس جدید دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش انگیزه ترک کشور در بین دانشجویان فقط با ایجاد اشتغال شدنی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۶۵۳

رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی کاهش انگیزه ترک کشور در بین دانشجویان را فقط با ایجاد اشتغال شدنی دانست.

سعدالله نصیری قیداری (رییس جدید دانشگاه شهید بهشتی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اولویت‌های مدیریتی خود در دانشگاه گفت: اولویت اول من در ابتدا کار است. تمام اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه باید به وظایف خود عمل کرده و کارشان را جدی بگیرند، در این صورت نور چشم من هستند و امیدوارم که همه همینطور باشند.

وی در ادامه درخصوص اهمیت حوزه پژوهشی دانشگاه گفت: برنامه‌های زیادی برای دانشگاه در نظر داریم مانند ارتقای حوزه پژوهشی دانشگاه. به عنوان مثال در حوزه پژوهش به ارتقای بودجه پژوهشی و همچنین حراست و صیانت از بودجه پژوهشی اهمیتی زیادی قائلم، از این رو نباید به گونه‌ای رفتار شود که بودجه پژوهشی دانشگاه در جاهای دیگر برود و در آنجا هزینه شود. این مساله حتما مورد توجه ماست که بودجه‌ها در ردیف خودشان هزینه شوند و همچنین جا به جایی ردیف‌ها را به هیچ وجه نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر صیانت از حوزه مالی دانشگاه گفت: همچنین انضباط مالی، صرف درست بیت المال و بحث اقتصاد مقاومتی را در حوزه مالی جدی خواهیم گرفت.

نصیری قیداری در خصوص اقدامات حوزه آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: سعی خواهیم کرد، پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی را به سمت حل مشکلات  کشور سوق دهیم. طبق فرمایشات رهبری که فرمودند، هر پایان‌نامه باید یک حامی از بیرون داشته باشد، توجه به پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی بسیار مهم است. خوشبختانه بعضا اساتید ما هم استاد و هم یادگیرنده هستند؛ من نیز افتخارم این است که در سن ۶۰ سالگی به دانش آموختن بیشتر بها داده‌ام تا انتقال دانش به دانشجویان. ما باید فضایی را ایجاد کنیم که استاد و دانشجو همه با هم به شکل مادام العمر یادگیرنده باشند.

وی درباره برنامه‌های حوزه دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: دوست داریم جوانان دانشجوی ما درعین حال که هوشمندی سیاسی خود را تقویت می‌کنند مراقب باشند تا اسیر بازی‌های سیاسی نشوند. من هیچ سلیقه فکری را بر دیگری ترجیح نخواهم داد، ضمن اینکه ارزش‌های اخلاقی و دینی  نیز برای ما حائز اهمیت است و امیدوارم همه دانشجویان به وظیفه ملی و انقلابی خود عمل کنند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: از نظر ما لازم است که در پروژه‌هایی که اساتید دانشگاه‌‎ها از صنعت می‌گیرند با دانشجویان مشارکت کنند، زیرا این مساله موجب می‌شود که هم زمینه اشتغال به راحتی برای دانشجویان فراهم شود و همین که چشم دانشجویان به خارج از کشور دوخته نشود و انگیزه ترک کشور در آنها کاهش پیدا کند. از طرفی یک فضای اعتماد و نشاط در میان دانشجویان ما ایجاد شود.

 نصیری قیداری با اشاره به اهمیت تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها گفت: طبق فرمایش حضرت رسول اکرم (س) که می‌فرماید باید علم را در هر جایی که باشد یاد بگیریم، باید اقدام کنیم. این اقدام محقق نمی‌شود مگر اینکه ما به تعامل با دنیا بها دهیم و تجربیات علم و فناوری را در همه جای دنیا یاد بگیریم و بومی سازی کنیم.

وی تاکید کرد: جوانان ایرانی دارای پتانسیل‌های بالایی هستند. همانطور که پیشتر هم گفته شده ایرانیان بانی قدیمی‌ترین دانشگاه جهان بودند و علم، فرهنگ و تولید خود را داشتند. قطعا اینگونه جوان‌ها همچنان در میان دانشجویان ما وجود دارند اما نیاز به یک حمایت و باغبانی خوب دارند تا این گل‌ها شکوفه کند و کشور ما راه توسعه علمی را پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز