خبرگزاری کار ایران

علی رستمی خبر داد:

بازگشت حدود ۲۳ هزار حاجی از ترمینال سلام فرودگاه امام(ره)

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۵۵۹

رئیس هیأت مدیره فرودگاه امام خمینی (ره) از پایان عملیات پروازهای حج در این مجموعه با ۱۸۹ پرواز خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی رستمی با اشاره به آغاز عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی از ۱۷ تیرماه، اظهار داشت: در عملیات رفت حدود ۲۳ هزار نفر از زائران با ۹۴ پرواز از ترمینال سلام شهر فرودگاهی راهی دو مقصد پروازی مدینه و جده در عربستان سعودی شدند.

رستمی ادامه داد: عملیات برگشت نیز با پرواز فوق‌العاده برای انتقال حجاج بیمار از ۲۶ مردادماه آغاز شد و تا بامداد ۱۸ شهریورماه ادامه یافت و در این مدت ۲۲ هزار و ۸۱۰ نفر از حجاج به همراه ۷۱۲ هزار و ۴۳۲ کیلوگرم بار با ۹۵ پرواز از طریق ترمینال سلام وارد کشور شدند و همانند عملیات رفت، فرودگاه امام (ره) پر ترافیک‌ترین ایستگاه پروازهای حج بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امسال بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی پروازهای حج از ترمینال گالری سلام انجام شد، تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته میان تمامی نهادها و ارگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در مجموعه شامل یگان حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، پلیس گذرنامه و گمرک، خدمات مناسبی را در ترمینال سلام به حجاج گرامی ارائه کردیم و در نتیجه این خدمات میزان رضایت‌مندی حجاج از این ترمینال به ۹۲/۵ درصد رسید.

وی با بیان اینکه تمام پروازهای رفت و برگشت حجاج توسط شرکت هواپیمایی هما صورت گرفت، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در هواپیمایی ایران ایر میزان تاخیر پروازها نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشت.

بر اساس این گزارش، عملیات اعزام و پذیرش بیش از ۸۸ هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی خانه خدا از ۱۷ تیر در ۱۹ فرودگاه کشور آغاز شده بود و عملیات بازگشت حجاج نیز همزمان با ورود آخرین کاروان به کشور در ساعت ۱:۳۱ بامداد دوشنبه ۱۸ شهریور ۹۸ به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز