خبرگزاری کار ایران

توانمندسازی مددکاران اجتماعی برای آموزش کودکان کار و خیابانی

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۷۶۸

مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی جهت توانمندسازی مددکاران اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مریم شیردل با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این مرکز در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، به همکاری با جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: طی نیازسنجی‌های صورت گرفته از کودکان کار خیابانی متوجه شدیم که بسیاری از این کودکان دچار اختلالات روانشناختی و نیازمند مشاوره و آموزش‌های خاص هستند که برای پاسخ به این نیاز طرحی مشترک با جهاد دانشگاهی برگزار کردیم.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۳۷۰۰ کودک نیازمند آموزش و مشاوره، تصریح کرد: از آنجاکه ارایه آموزش جداگانه به تک تک این کودکان دشوار بود،‌ بر اساس طرح ارائه شده از سوی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی مقرر شد که مددکاران اجتماعی تشکل‌های مردم نهاد همکار با شهرداری در مراکز پرتو و پایگاه‌های خدمات اجتماعی شهرداری با گذراندن دوره‌های آموزشی ارایه شده توسط معاونت پژوهشی این واحد جهاد دانشگاهی، در قالب مربی این آموزش‌ها را به کودکان کار و خیابانی منتقل کنند.

شیردل با اشاره به طرح توانمندسازی مددکاران اجتماعی طی امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد:‌ در این راستا طی چند نوبت دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلفی از جمله تربیت جنسی، اختلالات یادگیری، مشکلات رفتاری کودکان، بیش فعالی، آشنایی با اختلالات شایع دوران کودکی، آشنایی با اختلالات یکپارچگی حسی و حرکتی برای مددکاران اجتماعی مراکز پرتو و پایگاه‌های خدمات اجتماعی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  دوره اول این کارگاه‌ها در حال برگزاری است، ادامه داد: دوره بعدی کارگاه‌ها از مهر ماه برگزار می‌شود و در پایان دوره نیز گواهینامه و مدرک پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

مدیر اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی شهرداری با اشاره به وظایف سازمان خدمات و مشارکت‌های شهرداری تهران در حوزه کودکان کار و خیابانی، اظهارکرد: ساماندهی کودکان کار خیابانی از طریق مشارکت و ایجاد زیرساخت برای "ان جی او" های فعال در این حوزه یکی از وظایف اداره پیشگیری و ارتقای سلامت اجتماعی شهرداری است که از طریق اسناد بالادستی تعیین شده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در این راستا به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت موسسه پرتو (پیشگیری روان‌شناسی و توانمند سازی) اشاره کرد و گفت: تا کنون زیرساخت‌های لازم برای فعالیت ۲۱ مرکز پرتو و ۴ مدرسه صبح رویش ویژه کودکان آسیب دیده نیز فراهم شده است.

شیردل در خاتمه با بیان اینکه در حوزه ساماندهی کودکان کار با سازمان‌ها و موسسات فعال و دارای مجوز بهزیستی نیز مشارکت‌های گسترده‌ای داریم، گفت:‌ ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به کودکان و والدین آنان، خدمات مشاوره، مددکاری، روانشناختی، خدمات تحصیلی برای کودکان بازمانده از تحصیل و سواد آموزی ویژه والدین، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های سواد آموزی، خانواده سالم و تکنیک‌های فرزندپروری برخی از این برنامه‌های مشارکتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز