خبرگزاری کار ایران

دانشجویان و کارکنان نباید از حراست بترسند

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۷۰۹

آئین معارفه سعدالله نصیری قیداری، سرپرست محترم دانشگاه شهید بهشتی و تکریم حسن صدوق، رئیس محترم سابق دانشگاه با حضور منصور غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: این جلسه به خاطر تودیع سید حسن صدوق است. به سرعت نزدیک سه سال از خدمات و زحمات ایشان گذشته و ما اینجاییم که از زحمات ایشان قدردارنی کنیم. احادیثی داریم که معنویت تصدی امور را توضیح داده ما به اینها احادیث مدیریتی می‌گوییم که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هر کس در نظام اسلامی خدمت کرده حتما قصدش خدمت بوده است. خوب است که انسان همیشه خوبی‌های گذشتگان را ببیند و باید خدمت دیگران را پاس داشت. ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه‌ها شهید بهشتی وجود دارد و آقای صدوق هم از این ظرفیت‌ها خوب استفاده کرده‌ است.

همچنین سید حسن صدوق در ادامه این برنامه عنوان کرد: به جناب قیداری به جهت مدیریت دانشگاه تبریک می‌گوییم. دانشگاه قبل از هر چیزی فضای شکوفایی استعدادهای جوان و برومندی کشور است. برای رسیدن به اقتصاد و صنعت دانش بنیان، قبل از آن به انسان دانش بنیان نیاز داریم. در غیر اینصورت نمی‌توان دانش را در اختیار جامعه قرار داد. مومن فاقد دانش همواره  مورد خشونت گرایی و جهل بوده است.  به نظرم داعش از همین نظر قابل تحلیل است بنابراین مفهوم دانش در انسان مومن نهفته است.

وی افزود: من در بهمن ماه ۱۳۹۵ دانشگاه را با بیش از ۲۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم، سپس با معاون اداری و پیشتبباتی وقت تماس گرفتم که این مبلغ را تایید کردند و گفتند بدهی‌ها بیش از ۲۰ میلیاد بوده است. قرار شد برای کسری‌ها یک  وام ۸۰ میلیاردی در هیات امنا تصویب شود و البته با فروش یکی از خوابگاه‌های دانشگاه حق التدریس‌های طولانی که پرداخت نشده بود پرداخت شد‌. اکنون دانشگاه بیش از ۱۰ میلیارد تومان از نهادهای دیگر طلبکار است بدین نحو تراز مالی دانشگاه برقرار شد.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه ما از شرق تا غرب به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است. معاونت آموزشی ما در دانشگاه فعالیت‌های زیادی انجام داد. اما اجرای طرح  مهارت افزایی و اشتعال از طریق برنامه درسی، اضافه کردن دروس کارآفرینی، به روز رسانی  تجهیزات آزمایشگاهی و در نظر گرفتن دوره‌های فرعی که دانشجویان می‌توانند به شکل  مازاد در کنار رشته خود آنها را انتخاب کنند از جمله برنامه‌های معاونت دانشجویی بوده است.  همچنین بازنگری و به روزسانی  بیش از ۵۰ برنامه درسی در مقاطع سه گانه نیز جزو برنامه‌های ما بوده است. ما از وزیرعلوم می‌خواهیم در افتتاح پردیس انزلی تسریع بفرمایند و می‌خواهیم که مقطع کارشناسی در این دانشگاه تاسیس شود. از این رو نگذاریم دانشجویان و جوانان ما به مراکز شبه دانشگاه بروند بنابراین شرایط را برای آنها آماده کنیم.

صدوق درباره اقدامات  پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: ما خط مشی دانشگاه و پایان‌نامه‌ها را متناسب با نهادهای مختلف صنعتی در نظر گرفتیم. رهبری فرموند هیچ پایان نامه‌ای نباید بیرون از دانشگاه بدون حامی باشد. این باید خط مشی برای همه کشور باشد. ما اجرای قرار دادهای پژوهشی را مد نظر داریم و خواهشم این است که دانشجویان دکتری را در پروژه‌های بیرونی سهیم کنیم. باید سعی شود با دستگاه‌هایی مثل وزارت نفت، شهرداری‌ها و... ارتباط برقرار شود. البته ده‌ها دستگاه دیگر با این دانشگاه ارتباط دارند.

رییس سابق دانشگاه شهید بهشتی درباره فعالیت‌های حوزه کارآفرینی این دانشگاه گفت: در عرصه کارآفرینی راه اندازی پارک علم و فناوری به عنوان چهل و یکمین پارکی که وزارت آن را تعیین کرد افتتاح کردیم. همچنین ما مرکزهای هوشمند در این راستا ساخته‌ایم که برای ادامه آن نیازمند وام هستیم. برج فناوری هم چند ماه دیگر به اتمام می‌رسد که بعد در اختیار پارک‌ها خواهد بود. دانشگاه ما بیش از دانشگاه امیرکبیر یعنی حدود ۳۰ میلیارد تومان  قرار دادهای متعدد بسته است. در این میان آقای زنگنه وزیر نفت یک قرار داد ده ساله با دانشگاه شهید بهشتی بسته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی دانشگاه گفت:  ما مرکز فنی حرفه ای را هم ایجاد کردیم که ۶۰۰ رشته فنی هم در آنجا تاسیس شده است، افزایش ۱۰۴ درصدی خدمات دانشجویی و راه اندازی کلینیک خانواده تنها بخشی از خدمات این معاونت بوده است.  معاونت دانشجویی ما بلافاصله بعد از تصدی اینجانب کارهای زمین مانده زیادی را انجام داد، مثل بازسازی فضای خوابگاه‌ها، بهینه سازی فضا و سراهای دانشجویی، توسعه مرکز درمانگاهی، احداث مرکز پرستاری، افزایش وام‌های دانشجویی و ... از جمله اقدامات دانشگاه ما بوده است‌.

وی در خصوص اقدامات حراست دانشگاه شهید بهشتی گفت:دانشجویان و کارکنان نباید از حراست بترسند زیرا حراست در کنار آنهاست و به زودی نیز مدیر حراست ما انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز