خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی شهردار برلین برای گسترش همکاری‌های شهری با تهران

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۴۳۱

میشل مولر شهردار برلین در دیدار با پیروز حناچی بر گسترش همکاری های شهری و عمرانی و همچنین تبادل تجربیات با تهران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که روزجمعه پشت درهای بسته و با حضور محمود فرازنده سفیر ایران در آلمان انجام شد میشل مولر شهردار برلین گفت پایتخت های دو کشور از اعضای موثر انجمن کلان شهر های جهانی هستند که نقش مهمی در توسعه همکاری ها میان کلان شهرها دارند.  
 
بخشی از صحبت های دو طرف به زمینه های همکاری در قالب انجمن کلان شهرهای دنیا اختصاص یافت و بخشی دیگر موضوع روابط دو جانبه مورد توجه قرار گرفت.
 
حناچی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دستاوردها و تجارب خوب تهران در حوزه مدیریت شهری از جمله مترو و موضوع کاهش ترافیک توسعه دوچرخه سواری و سایر سیستم های حمل نقل مدیریت پسماند و موضوعات مشابه اعلام آمادگی کرد که از تجارب برلین هم بهره برداری کند.
 
وی گفت: شهردار برلین به شرایط سخت برای همکاری ها اشاره، ولی به هر صورت اشاره شد که نهادهای عمومی فارغ از فضای سیاسی کار می کنند و می توانند همکاری های جداگانه ای داشته باشند.  
 
شهردار تهران افزود: قرار شد که از آن ها برای بازدید از تهران دعوت کنیم. شهردار برلین همچنین دبیر شورای کلان شهر ها هستند که همکاری های مشترکی در  این حوزه با یکدیگر داریم.  
 
به گزارش شهرنوشت، حناچی و هیات همراه پس از  چهار روز رایزنی های گسترده با مقامات محلی و بین المللی اروپا و معرفی دستاوردهای شهرداری تهران و توافق‌هایی که در این زمینه حاصل شد، امشب برلین را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز