خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر:

خودمراقبتی در اثربخشی مداخلات درمانی موثر است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۴۲۶

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: هدف خود مراقبتی این است که مردم آموزش ببینند تا از سلامتی خود مراقبت کنند، زیرا این کار بسیار هزینه اثربخش است و در زمینه مدیریت منابع بسیار تاثیر دارد. خود مراقبتی هم در اثربخشی مداخلات درمانی و هم در زمینه هزینه اثربخشی موثر است.

به گزارش ایلنا، افشین استوار با اعلام این مطلب، افزود: بیماران به واسطه خود مراقبتی با تیم درمانی مشارکت می‌کنند. البته بر حسب نوع بیماری، مصداق‌های خود مراقبتی هم متفاوت است.

وی ادامه داد: به طور کلی، پرهیز از عوامل خطر و توجه به تشخیص زودرس بیماری‌ها اهمیت دارد. اهمیت تشخیص زودرس بیماری‌ها وقتی مشخص می‌شود که بدانیم به طور مثال فشار خون بالا علامتی ندارد و عوارض آن بعدتر ایجاد می‌شود. تشخیص زودرس در بیماری‌هایی مانند سرطان‌ها و پوکی استخوان نیز اهمیت دارد و افراد باید برای تشخیص زودرس مراجعه کنند.

استوار بیان کرد: موضوع دیگر، درمان به موقع است. زیرا درمان در بیماری‌های غیرواگیر طولانی مدت است و در این بیماری‌ها، درمانی که تمام شود وجود ندارد. به طور مثال بیمار مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت باید تا آخر عمر دارو بخورد و تحت مراقبت باشد. بنابراین در این زمینه تمکین به درمان از سوی بیمار و پیوستگی درمان مطرح می‌شود و بیمار باید درمان مربوطه را به صورت کامل دریافت کرده و به روند درمان متعهد باشد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: برخی از درجه‌های بیماری نیاز به بازتوانی و توان بخشی دارد که این موضوع هم به میزان مشارکت بیمار در فرآیند بیمار بر می‌گردد. در نتیجه از پیشگیری تا تشخیص زودرس و درمان و بازتوانی به مشارکت بیمار نیاز دارد که تحت عنوان خود مراقبتی طبقه بندی می‌شود.

وی بیان کرد: مداخله در زمینه بیماری‌های غیرواگیر در طول زمان نتیجه می‌دهد. به طور مثال مداخله در زمینه پیشگیری از سرطان، چند سال طول می‌کشد و این موارد معمولا مستمر و طولانی مدت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز