خبرگزاری کار ایران

تبریزی مطرح کرد:

بیماری‌های مزمن و غیر واگیر، شایع‌ترین مشکل عشایر

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۸۱

شایع ترین مشکل عشایر در حوزه سلامت بیماری های مزمن و غیر واگیر و بیماری های مشترک میان انسان و دام است.

به گزارش ایلنا، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ضمن قدردانی از ربیس و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای میزبانی گردهمایی دانشگاه‌های علوم پزشکی شرق کشور، با اعلام این مطلب گفت: به دستور وزیر و معاون بهداشت وزارت بهداشت بررسی وضعیت سلامت عشایر کشور آغاز شد که قرار بر ارزیابی چهار منطقه کشور است.

جعفر صادق تبریزی با بیان اینکه هدف این گردهمایی برنامه ریزی جامع برای ارائه خدمات بهینه در حوزه سلامت عشایر است افزود: خدمات پیشگیری، ارتقای سلامت و خدمات درمانی اولیه جزو خدماتی است که مقرر شد برای ارائه خدمات به عشایر برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه مراقبت های مربوط به همه اعضای خانواده در تمام گروه های سنی انجام می شود، اظهار داشت: ساختار این برنامه مراقبتی فراهم شده و همزمان با کوچ عشایر، فضای ارائه خدمات، ابزار و تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی نیز کوچ خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال خانه های بهداشت عشایری هستیم که پزشکان نیز به تناسب جمعیت هفته ای یک یا دو روز مراجعه کرده و بیماران را ویزیت می کنند.

دکتر تبریزی عنوان کرد: تمام خدمات پیشگیری و ارتقای سلامت برای کودکان، مادران، نوجوانان، جوانان و  میانسالان براساس بسته های خدمت مصوب شده وزارت بهداشت ارائه و در سامانه ثبت الکترونیک خدمات ثبت خواهد شد.

وی اضافه کرد: از این طریق خدمات مورد نیاز ارزیابی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز