خبرگزاری کار ایران

هشدار برای خرید دارو توسط درگاه‌های نامعتبر فضای مجازی

کد خبر : ۸۰۷۰۷۶

معاون غذا و دارو نسبت به خرید و فروش دارو در فضای مجازی هشدار داد و گفت: داروهایی با شرایط نگهداری نامناسب، تاریخ گذشته و یا تقلبی در این فضا عرضه می شود که بیمار را با خطر جدی روبه رو می کند.

به گزارش ایلنا، عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو بیان کرد: خرید و فروش دارو در فضای مجازی غیرقانونی است. 

وی یادآور شد: مجوز فروش از طریق وزارت بهداشت به چند فروشگاه اینترنتی فقط برای مکمل های غذایی صادر شده که تعداد آن هم محدود است. 

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: داروهای خاص و کمیاب طی هماهنگی‌‌های انجام شده با سازمان غذا و دارو، تهیه و در اختیار پخش های مجاز قرار داده می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم. 

بنا به اعلام ایفدانا، وی به سوء استفاده برخی افراد از کمبودهای کاذب دارویی اشاره کرد و گفت: شهروندان دارو و حتی مکمل های غذایی را از داروخانه ها تهیه کنند و هرگز دارو را از فضای مجازی به بهانه کمبود آن تهیه نکنند. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: با پلیس فتای استان مرکزی در خصوص نظارت و کنترل فروش دارو در فضای مجازی همکاری و هماهنگی های خوبی انجام گرفته که در صورت مشاهده فروش هر نوع دارو از طریق سایت اینترنتی یا سایر فضاهای مجازی مانند تلگرام برخورد جدی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند. 

وی گفت: شماره تماس ۱۹۰ و ۰۸۶۳۳۶۷۸۶۲۹ مرکز اطلاع  رسانی دارو و سموم برای راهنمایی و مشاوره درباره انواع داروهای کمیاب، مسمومیت‌های دارویی و نحوه مصرف دارو ها راه اندازی شده و افراد پیگیر داروهای خاص و یا درخواست راهنمایی در این خصوص می توانند با این شماره تماس و اطلاعات کامل را اخذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز