خبرگزاری کار ایران

سردار مقیمی تاکید کرد:

ضرورت شناسایی و برخورد قضایی با دانه درشت‌ها در حوزه فرار مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۹۴۱

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا شناسایی دانه درشت‌ها در حوزه فرار مالیاتی و برخورد قضایی با این متهمان را ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، سردار محمد رضا مقیمی در همایش «تبادل تجارب و برنامه‌ریزی برای مقابله یکپارچه و منسجم با پدیده شوم فرار مالیاتی» که امروز با حضور مسئولان دستگاه‎های اجرایی، قضایی، مالیاتی، بازرسی، نظارتی و انتظامی در استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مالیات در اقتصاد کشور و ضرورت مقابله جدی با فرار مالیاتی اظهار داشت: ایجاد توسعه پایدار و ایجاد امنیت اقتصادی در کشور تنها از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش وابستگی به نفت امکان پذیر است.

وی هدف از ایجاد امنیت اقتصادی در کشور را برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی عنوان کرد و گفت: در جریان مبارزه بی‌امان با فرار مالیاتی، حتی دانه درشت‌ها نیز در امان نخواهند بود و اجماع ارکان مختلف نظام و همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای مبارزه قاطع با فرار مالیاتی شکل گرفته است.

وی از ایجاد تفاهم‌نامه در حوزه‌های مختلف کاری و برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی درباره پیشگیری از جرایم مالیاتی، به‌عنوان اقدامات پیشنهادی برای ارتقای توان برخورد با فرار مالیاتی یاد کرد.

سردار مقیمی با بیان اینکه نگاه پلیسی مبارزه با فساد اقتصادی به موضوع مالیات مبتنی بر توسعه پایدار است، گفت: از آنجایی که پدیده شوم فرار مالیاتی موجب کمبود منابع در دولت می‌شود نیروی انتظامی با مشارکت خود و همکاری با سازمان امور مالیاتی کشور در مقابله با این پدیده شوم همکاری ویژه می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل نیروی انتظامی با سازمان امور مالیاتی متذکر شد: با آموزش کارکنان پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط کارشناسان امور مالیاتی این دو نهاد می‌توانند با هم‌افزایی بیشتر به پرونده‌های فرار مالیاتی رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز