خبرگزاری کار ایران

پلیس با تمام توان در ایام محرم همراه عزاداران حسینی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۶۳

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان و نقش نیروی انتظامی در تامین نظم و آرامش این مراسم، اظهار داشت: پلیس با تمام توان در ایام محرم همراه مردم است.

به گزارش ایلنا،‌ سردار محمّد شرفی با اشاره به ایّام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایش، مشارکت و هم گرایی مردم و جوانان با شروع ماه محرم در تکایا و حسینیه ها را نوعی وفاق اجتماعی دانست که در هیچ کجای دنیا سابقه ای با این اهمیت و عظمت وجود ندارد.

وی افزود: اصلی‌ترین مسئولیتی که پلیس درایّام پر فیض ماه‌ محرم‌الحرام درکنار وظایف همیشگی خود به انجام آن می‌پردازد، تأمین نظم و امنیت مراسم عزاداری، مدیریت دسته‌های سوگواری و برنامه‌های آنان برای پیشگیری از بروز بی‌نظمی و ناامنی می باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شور و شوقی که در این روزها سراسر کشور را فرا می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ماه محرم به عنوان بهترین و کامل ترین عامل کنترل آسیب های اجتماعی محسوب می شود و این از ویژگی های منحصر به فرد این ماه است که مردم به خصوص جوانان باید نهایت بهره را از آن ببرند.

وی  ادامه داد: به منظور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی، پلیس پیشگیری می کوشد با نگاهی جامعه محور ضمن گسترش تعامل با نهادها و تشکل های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت سرمایه اجتماعی، از مردم در تامین امنیت خودشان کمک بگیرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری ناجا همه ساله با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، برای مقابله با هرگونه اخلال در نظم عمومی توسط عناصر بیگانه و وابستگان آنها در این ایام خاص، تمهیداتی را برای آسان‌سازی عبور و مرور دسته های عزاداری و ایجاد محیطی ایمن برای آنان با تکیه بر ظرفیت‌های درون‌سازمانی و همکاری خود عزاداران حسینی در نظر می گیرد .

شرفی ادامه داد: مسئولیت‌های عمومی و همیشگی پلیس نیز به دلیل حضور مردم در دسته و هیئات سوگواری و معطوف شدن بخش اعظم تمرکز آنها از اقدامات ایمنی و پیشگیرانه عمومی به سوی مراسم عزاداری سنگین‌تر شده و توان و توجه بیشتری را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه تمامی رده‌ها و یگان‌های زیرمجموعه پلیس پیشگیری نسبت به حساسیت و اهمیت این ایام توجیه شده اند افزود: فرماندهان با سرکشی مداوم و دقیق به همه بخش‌های تحت امر خود از آمادگی نیروها اطمینان پیدا می‌کنند.

به گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با بیان اینکه پلیس پیشگیری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت مجالس امام حسین(ع) و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن خواهد کرد، گفت: امیدواریم که این ایام عزیز موجب افزایش معنویت در جامعه و تزکیه نفس و پاکی قلب‌های هم‌وطنان محترم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز