خبرگزاری کار ایران

ابتکار اعلام کرد:

زنان نگاه همه‌جانبه به همه امور دارند

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۵۳۵

نشست بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و محمد شریعتمداری وزیر تعاون در مجموعه تلاش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ابتدای این مراسم برخی زنان تعاونگر به بیان مشکلات خود پرداختند و سخنان خود را بیان کردند.

در ادامه معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مباحثی پرداخت و گفت: تعاونی‌ها از ابتدای انقلاب رشد داشته و توجه ویژه ای نیز به آنان شده اما با توجه به فراز و نشیب‌هایی که به وجود آمده  بازهم شاهد تلاش‌ها در این زمینه بوده‌ایم تا درخصوص جنبه رونق اقتصاد کشور که مورد توجه رهبر انقلاب است نیز بتوانیم حرکت موثری داشته باشیم.

معاون امور زنان ریاست جمهوری ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و تحریم‌های اقتصادی در کشور باید شرایط خود و جهان را در نظر بگیریم، آنها به دنبال از بین بردن اقتصاد و ایجاد جنگ روانی هستند تا امید را در دل مردم از بین ببرند.

ابتکار به نقش زنان تعاونگر در فعالیت های اقتصادی پرداخت و گفت: بخش هایی که در این این زمینه فعالیت می کنند امید افرین اند و منشا تحرکات بسیار خوبی خواهند بود، حضور زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی در کنار نقش خانواده برای جامعه اهمیت دارد . به گفته وی، زنان همانقدر که در خانواده نقش دارندبه همان میزان در بخش های اقتصادی می توانند فعالیت داشته باشند. وی ادامه داد: باید به این زنان بها داده شود،همچنین مرخصی های زایمان نیز باید در زمره فعالیت های اجتماعی و اقتصادی قرار گیرد چون زنان عمل فرزندآوری را انجام می دهند که امری مهم است، باید نگاه ما به زنان برای اینده به این شکل باشد که تعادلی بین نقش ها برقرار سازیم .

ابتکار تصریح کرد: وجود زنان در عرصه های اجتماعی و مسوولیت اجتماعی، بسیار عالی است و نشان می دهد چقدر سرمایه انسانی در بین زنان در این زمینه داریم که امید زیادی را به جامعه تزریق می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از رهیافت ها در بخش تعاون ،صنایع خلاق و فناوری های نوین است که باعث می شود دختران تحصیلکرده ما که جمعیتشان کم نیست بتوانند در این خصوص فعالیت کنند ، چون فناوری های نوین زمینه های فراوانی را فراهم می کند تا افراد و علی الخصوص زنان جذب بازار کار شوند.

ابتکار ادامه داد: ما در معاونت زنان و خانواده برای اصلاح قوانینی که منجر به تعادل میان حضور زنان می شود و پویشی تحت عنوان زنان نسل تحریم حمایت می کنیم تا زمینه فعالیت زنان در شرایط فعلی به وجود آید.

ابتکار تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که در حوزه توان افزایی و انتقال تجربیات بتوانیم برای تعاونی ها کار کنیم ، در اخرین دوره ای که در این خصوص برگزار شد ۴۵۶ مدیر توانستند در این دوره حضور داشته باشند و امیدوارم در سال جاری نیز دوره ها به همین شکل برگزار شود تا شیوه های نوین مدیریت و کسب و کار نوین و باقی موارد که برای زنان موثر است برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز