خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نشست بازاندیشی در نوآوری شهری؛

شهردار تهران با دبیرکل شهرهای اروپایی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۹۸

شهردار تهران در حاشیه حضور در نشست بازاندیشی در نوآوری شهری با دبیرکل شهرهای اروپایی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی که برای شرکت در اجلاس بین المللی رهبران شهرها به وین سفر کرده، با «آنالیسا بونی» دبیرکل مجمع شهرهای اروپایی دیدار و بر لزوم گسترش روابط در زمینه‌های مختلف شهری تاکید کرد.

در این دیدار که در حاشیه اجلاس «پلی برای شهرها، پیوند میان شهرها از طریق انقلاب صنعتی جدید» برگزار شد طرفین درخصوص وضعیت شهری، چالش ها و ظرفیت ها گفتگو و به طور اصولی توافق کردند که در حوزه های مختلف شهری همکاری کرده و به تبادل تجربیات بپردازند.

حناچی درباره ظرفیت ها و اقدامات صورت گرفته در تهران توضیحاتی را ارائه داد و طرف مقابل اعلام آمادگی کرد که برای گسترش رابطه پایتخت های اروپایی با تهران از ظرفیت های موجود استفاده کند.

شهردار تهران در این ملاقات از دبیر کل شهرهای اروپایی برای بازدید از تهران و آشنایی با ظرفیت های پایتخت دعوت کرد.

این اولین ملاقات شهردار تهران در جریان سفر سه روزه‌ی وی به اتریش است.

حناچی در این سفر، ملاقاتی با مدیرکل یونیدو نیز خواهد داشت و در این ملاقات، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تهران و سازمان توسعه صنعتی ملل‌متحد در زمینه فناوری‌های نوین‌شهری به امضا خواهد رسید.

ملاقات شهردار با برخی همتایان از کشورهای دیگر و ملاقات‌های تخصصی اعضای هیأت با بخش‌های مختلف یونیدو نیز در دستورکار این هیات قرار دارد.

علاوه بر شرکت در اجلاس و ملاقات با مدیرکل یونیدو، شهردار تهران براساس دعوتی که از سوی شهردار وین صورت گرفته، با وی و برخی مسئولان محلی شهر وین نیز دیدار خواهد داشت. همین‌طور، در این سفر حناچی بازدیدهایی را از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت‌شهری وین در حوزه شهر هوشمند، مدیریت پسماند، سیستم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی شهر و سیستم‌های حمل و نقل عمومی انجام خواهد داد.

حناچی دیشب در رأس جمعی از مدیران حوزه های تخصصی شهرداری تهران، وارد وین شد و در نخستین میزگرد تخصصی اجلاس شهرداران درباره اقدامات شهرداری تهران در حوزه نوآوری و هوشمندسازی، سخنرانی کرد.

اجلاس «پلی برای شهرها، پیوند میان شهرها از طریق انقلاب صنعتی جدید» از امروز آغاز و به مدت دو روز ادامه خواهد یافت. در این اجلاس شرکت‌کنندگان پیرامون راهکارهای مختلف درباره اجرای اهداف توسعه پایدار از جمله برنامه جدید شهری رایزنی خواهند کرد.

هدف از برگزاری این نشست ارائه یک دیدگاه گسترده تر در مورد چگونگی برخورد شهرها با فناوری‌های پیشرفته و راه حل‌های جدید صنعتی برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان با کاهش ردپای کربن در شهرها، بهبود خدمات عمومی، ایجاد مشاغل جدید و جذب نیروی کار ماهر و توانمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز