خبرگزاری کار ایران

مظاهریان در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام کرد ؛

استقبال شهرداری از بازنشستگی پیش از موعد کارمندان/ اضافه خرج شهرداری غیرطبیعی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۴۳

معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران درباره اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد، گفت: شهرداری از مصوبه‌ای که به همکاران این اختیار را می‌دهد تا به صورت داوطلبانه بازنشسته شوند استقبال می‌کند.

حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران، در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره گزارش مالی چهار ماهه سال جاری شهرداری تهران که در صحن شورای شهر تهران قرائت شد، گفت: افزایش فراتر از برنامه هزینه‌ها در حدی نبود که نگران‌کننده باشد. گزارش چهار ماهه بودجه می‌گوید که یک بخش به‌صورت میانگین در چهار ماهه اول سال و نسبت به بودجه کل خود چقدر هزینه کرده و اگر واحدی بیشتر از برنامه‌ای که برای آن پیش‌بینی شده خرج کند،‌ باید در دو چهار ماهه بعدی هزینه‌های خود را تنظیم و کمتر خرج کند. 

وی با بیان اینکه اضافه خرج در چهار ماهه اول سال می‌تواند غیر طبیعی نباشد به مثالی دراین باره اشاره کرد و گفت : برای مثال یکی از نهادهایی که اضافه بر مبلغ چهار ماهه هزینه کرد،‌ ‌بخش رفاه شهرداری بود.  این طبیعی است،‌ زیرا در تابستان تورها و سفرهایی برای کارکنان در نظر گرفته می‌شود،‌ در نتیجه در این بازه زمانی شاهد رشد هزینه‌های رفاهی هستیم،‌ در حالی که این هزینه در پاییز کاهش می یابد. 

مظاهریان افزود: یا در بخش‌های دیگر ممکن است آغاز به کار پروژه‌ها در چهارماهه اول باشد و به همین دلیل باید هزینه بیشتری صرف شود، اما اینها نشانه‌هایی است که بودجه در حال کنترل است.

معاون شهردار با اشاره به اینکه این آمار در معاونت های شهرداری و به نیت شفاف سازی تهیه شده است، تصریح کرد: ‌ در بخش هزینه ای گزارش موضوع نگران کننده‌ای ندیدم. این گزارش ‌هشدار خوبی بود، به بخش‌هایی که خرج بیشتر از برنامه داشتند تا بدانند معاونت برنامه‌ریزی و شورای شهر بیدار هستند و هزینه و درآمد شهرداری را رصد می‌کنند. 

وی در پاسخ به این سئوال که از یک طرف در حوزه رفاه شاهد رشد هزینه‌‌ها بودیم و در بعضی بخش ها هزینه کمتری شده است، ‌گفت: باید دقیق‌تر دید که چه پروژه‌هایی در حال انجام است. اما حقیقت این است که گزارش چهارماهه نگران کننده نیست که چه بخشی زیادتر خرج کرده و کدام بخش کمتر. اما به همه دستگاه‌ها هشدار لازم داده شده است و این وظیفه مدیران هر یک از بخش‌‌ها است که نظارت دقیق‌تری روی حوزه‌های تحت سرپرستی خود داشته باشند. 

معاون برنامه‌ریزی،‌ توسعه شهری و امورشوراهای شهرداری تهران درباره افزایش هزینه دفتر شهردار نیز گفت:  سیاست شفافیت در شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و بودجه باعث شده است که هیچ بخشی مجزا نباشد و دفتر شهردار نیز مستثنی نیست. شهردار در جریان مخارج هستند و از شفافیت و مدیریت هزینه‌ها استقبال کردند. در بسیاری از موارد روشن است که برنامه‌های کنترلی شروع شده و هزینه‌ها به تناسب تقسیم می‌شود و در طول سال این هزینه‌ها متعادل خواهد شد.

مظاهریان درباره تعدیل نیرو در شهرداری تهران اظهار داشت: کاهش نیرو در شهرداری طی دو سال اتفاق افتاده است که موارد بسیاری به دلیل بازنشستگی، ‌از جمله بازنشستگی‌های انگیزشی بوده است. برخی نیز عدم کارکرد و قطع قرارداد بوده است. 

وی درباره اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد که توسط شورای نگهبان به تصویب رسیده است،‌ در شهرداری تهران گفت: در شهرداری حدود 300 نفر داوطلب بازنشستگی داریم،‌ اما برای تامین پاداش پایان خدمت  نیازمند بودجه‌ای معادل 74 میلیارد تومان هستیم که در کوتاه مدت به بودجه شهرداری فشار می‌آورد، اما در درازمدت به نفع شهرداری و همچنین کارمندان است. شهرداری از این مصوبه که به همکاران این اختیار را می‌دهد تا به صورت داوطلبانه بازنشسته شوند استقبال می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز