خبرگزاری کار ایران

سردار مهری خبر داد ؛

امکان سفر بدون وثیقه سربازان به عراق برای شرکت در مراسم اربعین /فرجه یکماه سربازان دارای معافیت تحصیلی برای شرکت در دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۱۴

مشمولان غیر غایبی که تصمیم دارند برای اربعین به عراق مسافرت کنند، تسهیلات خروج از کشور بدون اخذ وثیقه دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا  صبح امروز -سه شنبه12 شهریور ماه-در نشست خبری که در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد،گفت: اولین عرصه حضور سرباز، مسئولیت پذیری و مشارکت جوانان در عرصه دفاعی نظامی و اجتماعی هست در ایران سرباز نقش مهمی در توان دفاعی امنیتی و انتظامی و اجتماعی دارد، نیروهای مسلح ما مفتخر است که از حضور جوانان برای دفاع از تمامیت ارزی کشور برای استقرار امنیت در کشور استفاده می کند.

سردار تقی مهری گفت: کسب مهارت های جمعی، شیوه زندگی دسته جمعی در سربازی فراهم می شود، بنابراین تقویت روحیه ایثار و کمک به دیگران از مزایای دوره سربازی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی همکاری خوبی بین دولت و نیروهای مسلح برقرار شده است. بنا است هر فردی که به سربازی می آید یک مهارت را فرا بگیرید و بعد از سربازی هم تسهیلات خوبی را از سوی دولت بگیرند.

سردار مهری گفت: برای مشمولان غیر غایب که تصمیم دارند برای اربعین به عراق مسافرت کنند، سازمان وظیفه عمومی تسهیلات خروج از کشور را در نظر گرفته است. تمامی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب که قصد سفر به عتبات را دارند، می توانند بدون سپرده یا وثیقه از کشور خارج شوند و در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، حتی افرادی که برگه اعزام گرفتند می توانند به پلیس +۱۰ رفته، مجوز بگیرند و به مراسم اربعین بروند.

سردار مهری گفت: کسانی که از سال گذشته معافیت تحصیلی داشتند و می بایست بمدت یکسال از معافیت تحصیلی استفاده می کردند، تا مهر ماه این فرجه به آنان داده شد تا بتوانند برای انتخاب رشته و شرکت در مقاطع دانشگاهی که مایل به آن هستند، اقدام کنند. یعنی کسانی که در تیر، مرداد و شهریور می بایست به خدمت سربازی اعزام شوند، اکنون تا مهرماه فرصت دارند تا اقدامات تحصیلی لازم را به سرانجام برسانند.

رئیس کل سازمان نظام وظیفه ناجا، در ارتباط با معافیت های ایثارگری گفت: همه فررندان ایثارگران تا پایان شهریور فرصت دارند برای معافیت ها اقدام کنند.  کسانی که 28 تا 29 ماه سابقه ایثارگری دارند باید برای ثبت ایثارگری خود مراجعه کنند. و کسانی که تا 12 فروردین امسال مشمول و غایب بودند و امسال ثبت در سامانه پلیس بعلاوه 10 داشتند، می توانند از این خدمات استفاده کنند. طبق قانون کسانی که والدین آنها 25 درصد جانبازی و 30 ماه ایثارگری داشته باشند، یا 24 ماه سابقه اسارت داشته باشند، یکی از فرزندانشان معاف خواهد شد.

وی در تشریح معافیت های قهرمانان ورزشی گفت:  قهرمانان ورزشی، کسانی که رتبه های اول تا سوم المپیک و قهرمانی در مسابقات آسیایی و جهانی با معرفی وزارت ورزش و جوانان را دارند، و به سازمان وظیفه عمومی معرفی شوند، از دوره خدمت سربازی معاف هستند. این بررسی سابقا از طریق ستاد کل نیروهای مسلح اتفاق می افتد اما طبق بخشنامه ها ستاد کل نیروهای مسلح این امر به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا سپرده شد.

وی افزود :این افراد از 1 مرداد 98 می توانستند از دفاتر الکترونیک پلیس +10 افتخاراتشان را ثبت بکنند و از معافیت ها استفاده کنند. همچنین مقام های اول تا سوم مسابقات جهانی فوتبال، بستکبال و والیبال شامل این بخشنامه می شوند. قهرمانان پاراالمپیک جهانی نیز، خود یا یکی از فرزندانشان می توانند از خدمت عمومی سربازی معاف بشوند. با معرفی وزارت ورزش و جوانان، کسانی که مقام های اول تا سوم را کسب کرده اند می توانند از این قانون استفاده کنند.

سردار مهری در ارتباط با جشنواره ورزشی سربازان نیروهای مسلح گفت: همچنین برگزاری جشنواره ورزشی سربازان نیروهای مسلح در سال 98 است. در سال‌های گذشته این جشنواره توسط سازمان بسیج عمومی انجام می گرفت. این مسابقات از ابتدای مهرماه با هدف اعتلای امر ورزش در بین سربازان و جوانان برنامه ریزی شده است. جشنواره با  حدود 13 رشته ورزشی برای سربازان تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برگزار می شود.

سردار مهری ضمن هشدار به خانواده‌ها گفت: تنها مرجع انتشار اخبار، قوانین و مصوبات سازمان نظام وظیفه خود سازمان نظام وظیفه است. سازمان بوسیله درگاه های اینترنتی، مراجع پاسخوی تلفنی و مشاوران سازمان اخبار ، مصوبات و مشاوره ها را به مشمولین می رساند. هشدار می دهم بسیاری از افراد غیر کارشناس با ادعا کذب حتی به اخاذی از مشمولان اقدام کرده اند. مشمولان و خانواده های آنها تنها از مراجع قانون و موثق سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مصوبات و مقررات را پیگیری کنند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: افرادی که بیش از هشت سال غیبت با مشمولیت داشتند، می توانستند تا پایان فروردین ماه سال 98 برای ثبت اطلاعات اقدام کنند. همچنین مشمولین داخل و خارج از کشور که ثبت نام در سامانه را انجام داده اند، باید تا پایان امسال برای گذراندن مراحل قانون و دریافت معافیت با پرداخت جریمه اقدام کنند. با اقدام تا پایان سال می توانند از  تسهیلات این قانون مانند قسط بندی جریمه و دریافت معافیت استفاده کنند. این سامانه برای ثبت نام مسدود است و موعد آن پایان یافته است، همچنین در سال آتی این قانون در اختیار مشمولین نخواهد بود. بنابراین توصیه بنده این است که هر چه سریعتر افراد برای تکمیل این فرایند اقدام کنند. همچنین افرادی که ثبت نام کرده اند و پنجاه درصد از اقساطشان پرداخت شده است می توانند در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند. این افراد نیز نیاز به پرداخت وثیقه در ازای خروج از کشور نخواهند داشت.

وی افزود: آن گروه از مشمولینی که غیبت بالای هشت سال دارند و در سامانه ثبت نام نکرده اند هم برای دریافت برگه اعزام اقدام کنند. تسهیلات مناسبی برای آنها تدوین شده است. آنها می توانند به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت دریافت کنند. همچنین در استان و حدالمقدور در شهر خودشان مستقر شوند. مع ذلک تنها با دریافت برگه اعزام به خدمت می توانند از این تسهیلات و همچنین سفر برای مراسم اربعین حسینی استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز