خبرگزاری کار ایران

غلامی:

ابتکارات مدیریتی در شرایط سخت خود را نشان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۲۷۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهتر است سازمان امور دانشجویان در هر دانشگاه یک دفتر ویژه برای رسیدگی به امور دانشجویان اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش اظهار داشت: امیدوارم نسبت به سال‌های قبل بتوانیم خدمات بهتر و دقیق‌تری انجام دهیم. همانطور که اشاره شد شرایط اقتصادی در کشور محدودیت‌های را به وجود آوره اما حتما در شرایط سختی ابتکارات مدیریتی خود را بهتر نشان می دهد. ممکن است ما منابع خوبی داشته باشیم اما مدیریت بهینه برای مصرف آن نداشته باشیم‌. در این میان مواردی هم وجود دارد که شاید در حوزه اختیارات وزارت علوم نباشد.

وی ادامه داد: آنچه که پیش روی ما است بحث برنامه زمان‌بندی شده سال تحصیلی و خدماتی است که دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند و امسال نیز همان برنامه‌های سابق در برنامه‌یشان وجود دارد. در مواردی هم شاید نگرانی‌هایی وجود داشته باشد اما کمک می‌کنیم تا امسال این نگرانی‌ها کاهش یابد. امیدواریم دولت و سازمان برنامه و بودجه طی روزهای آینده به دانشگاه‌ها در این زمینه کمک‌هایی داشته باشند.  

غلامی افزود: ما به هیچ وجه نباید شرایط سخت مدیریتی را به گیرندگان خدمات منتقل کنیم، امکانات موجود ما بخش قابل توجهی از نیازهای خدمات گیرنده‌ها را پاسخ می‌دهد. حتما خدمات دانشجویی انجام خواهد شد اما می‌دانیم که سازمان امور دانشجویان تمام تلاششان این است که بیشترین خدمات را انجام دهند لذا حتما خدمات خوبی در سال تحصیلی آینده ایجاد خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما می دانیم که شاید جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی است که در حوزه خدمات دانشجویی از اعتبارات دولتی استفاده می‌کند پس باید این مساله را به دانشجویان، والدین آنها و مسئولان مربوطه برسانیم که این  خدمات در جمهوری اسلامی ایران به شکل نسبتا ویژه‌ای ارایه می‌شود.

او افزود: فلسفه تشکیل سازمان امور دانشجویان این بوده که کل خدمات دانشجویی  را عهده بگیرد. در سال گذشته تلاش‌ها این بوده سازمان امور دانشجویان ارتباط بیشتری با بدنه دانشگاه‌ها داشته باشد.سازمان امور دانشجویان می‌تواند با قدرت بیشتری دنبال برنامه‌هایش باشد تا بتواند خدمات خوبی ارایه دهند.  اگر دفتر هایی از سازمان‌های امور دانشجویی در دانشگاه‌های شکل بگیرد فکر می‌کنیم خدمات به نحو بهتری ارایه خواهد شد. علاوه بر اینها تجربه‌های خوبی در زمینه غذاهای دانشجویی برای دانشجویان صورت گرفته که طرح رستوان مکمل در کنار رستوران‌های دانشگاهی است.

غلامی درباره افزایش کیفیت خوابگاهی گفت: در زمینه خوابگاه‌ها نیز محدودیت‌های مالی ایجاد شده اما یک سری تسهیلات از طریق بانک‌ها  و صندوق  رفاه دانشجویی در حال ارایه است. مباحث مربوط به تربیت بدنی نیز در این میان خیلی قابل اهمیت است و تلاش شده توجه بیشتری به آن شود. ما باید توجه داشته باشیم که دانشگاه‌های دولتی که با تمام مشکلات و سختی‌ها بخشی از اعتبارات را صرف تحصیل دانشجویان می‌کنند به فکر تاثیرگذاری نیروهای دانشجویی باشند و بحث پژوهش آنها را در نظر بگیرند. لذا همه تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برای این است که ما بتوانیم در نهایت تحصیل کرده‌های توانمند را تحویل جامعه بدهیم تا اینها برای حداکثر جامعه تاثیرگذاری خوبی داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: مشاوره‌های دانشجویی بخش‌های مهمی در دانشگاه‌ها هستند، به عنوان مثال دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه شاید مشکلاتی داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به مشاوره‌های دانشجویی مشکلات و سوالات خود را مرتفع کنند.  همچنین حمایت‌های خوبی از سوی سازمان امور دانشجویان در این بخش وحود داشته که این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت. در چند سال اخیر خدمات گسترده‌ای توسط صندوق رفاه دانشجویی انجام شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز