خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت علوم مطرح کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۹۴۵

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از محورهای فعالیت معاونت آموزشی، مدیریت آموزش در راستای راهبردهای کلان وزارت علوم است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، خاکی صدیق امروز شنبه در پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: در حوزه معاونت آموزشی، آموزش، فناوری و بین‌المللی‌سازی ازجمله زمینه‌های کلیدی فعالیت است که در میان آن‌ها آموزش نقش محوری را دارد.

وی اضافه کرد: اخلاق پژوهشی و اخلاق علمی، بین‌المللی سازی و ورود به عرصه‌های دیپلماسی علمی از محورهای کلیدی در وزارت علوم ست.

خاکی صدیق ادامه داد: اگر بخواهیم سکان‌دار آموزش باشیم کار ما روان‌سازی و تسهیل امور است که البته باید با نظارت بر کیفیت همراه باشد.

وی درخصوص رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اظهار داشت: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گرچه مزیت‌هایی دارد اما می‌تواند آفاتی هم داشته باشد و نباید آموزش را کمرنگ کند چون معمولاً رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها کمتر به آموزش توجه دارند.

وی با بیان اینکه باید با توجه به نیازهای کشور به برنامه‌های جدیدی که جایگزین رشته‌های کم تقاضا شوند پرداخته شود افزود: ظرفیت پذیرش هم باید متناسب با امکانات و در راستای رفع نیاز کشور و نه ایجاد کلاس باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم تأکید کرد: رشته‌های بین‌رشته‌ای هم باید به‌طور دقیق تعریف شوند و مباحث مهارت‌آموزی نیز مورد توجه قرار گیرد تا هم اساتید و هم دانشجویان توانمندتر شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در اقتصاد آموزش عالی، آموزش نقش کلیدی در کشور دارد گفت: در ایران بخش اعظم درآمدهای دانشگاه از آموزش است که البته باید آسیب‌های آن را برطرف کرد.

به گفته خاکی صدیق، در دانشگاه‌ها، علاوه بر آن‌که یک تعریف متمرکز در وزارت علوم وجود دارد، باید تعریف دقیقی از کیفیت آموزشی برای هر دانشگاه نیز به‌طور جداگانه ارائه شود.

وی با اشاره به برنامه‌های در حال انجام خاطر نشان کرد: تدوین مبانی و سند اخلاق آموزشی، ارائه راه‌حل‌های تقویت علوم پایه، افزایش کیفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کیفیت و نظارت در دوره‌های بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی که اگر تغییر نکند تاثیری در توسعه دیپلماسی آموزشی ایران نخواهد داشت، از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز