خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس مطرح کرد:

درخواست از نیروی انتظامی برای پیگیری سرقت سردیس قیصر امین‌پور

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۷۸

رییس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای‌شهر تهران به سرقت سردیس قیصر امین‌پور واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد حق شناس در واکنش به سرقت سردیس قیصر امین‌پور اظهار کرد: این اتفاق به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و امنیت روانی برای جامعه بسیار ناگوار است. اینکه سردیس شخصیت و شاعر بزرگی با تلاش زیادی ساخته می‌شود و بعد خبر می‌رسد سردیس را از یکی از معابر شهری به سرقت برده‌اند. به عقیده من، نیروی انتظامی به‌عنوان حافظان امنیت در سطح شهر باید پیگیر و پاسخگوی این اتفاق ناگوار باشد.

وی ادامه داد: بسیار دردآور است که یک مجسمه را به خاطر ۱۵۰ کیلوگرم برنز سرقت کنند و ارزش معنوی و امضای هنرمندی که سردیس را ساخته و خاطرات مردم شهر را نادیده گرفته و به فراموشی سپرده شود.  

حق‌شناس تاکید کرد: افکار عمومی انتظار دارد پلیس پس از بررسی‌های لازم در این باره توضیحاتی را ارائه دهد. البته این اتفاق جدید نیست و ما در گذشته هم متاسفانه شاهد سرقت آثار بزرگ هنری این شهر بوده‌ایم.

رییس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای‌شهر تهران گفت: امیدوارم سارقان هرچه سریع‌تر شناسایی و دستگیر شوند و مجسمه به جای خود بازگردد و دیگر شاهد وقوع این سبک اتفاقات در شهر تهران نباشیم.  وظیفه برخورد با این مسائل بر عهده‌ نهادهای امنیتی و انتظامی است، این نهادها حافظان امنیت افراد و آثار هنری شهر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز