خبرگزاری کار ایران

در هفتمین جشنواره ملی رویش مطرح شد:

دوام موفقیت دانشجویان منوط به پاسداری از ذهن‌های سالم است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۲۵

رییس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به حمایت از دانشجویان گفت: ما به شدت در دانشگاه تربیت مدرس اعتقاد داریم موفقیت و پیشرفت علمی و پژوهشی دوام نخواهد داشت مگر اینکه ما از نشاط، امید و ذهن‌های سالم پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفتمین جشنواره ملی رویش عصر امروز با حضور عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در ابتدای این برنامه اظهار داشت: آنچه که این روزها بسیار مورد نیاز دانشگاهیان است اثر گذاری اجتماعی، فرهنگی و مذهنی روی دانشجویان است. اثرگذاری باید موجب امید و خلاقیت شود. ما به شدت در دانشگاه تربیت مدرس اعتقاد داریم که موفقیت و پیشرفت علمی و پژوهشی دوام نخواهد داشت مگر اینکه ما از نشاط، امید و ذهن‌های سالم پاسداری کنیم. بنابراین در این راستا کانون ‌های فرهنگی، هنر ی، اجتماعی و مذهبی بسیار اثر گذار هستند و می‌توانند آینده دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.  

وی ادامه داد: ما در دانشگاه تربیت مدرس طی سه چهار سال اخیر سعی کردیم این رشد و دعوت را به دانشجویان بخصوص میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویانی که بیشتر درگیر رساله و تِز خود هستند بقبولانیم که در مسائل فرهنگی وارد شوند.

در ادامه این برنامه غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به فعالیت‌های دانشجویی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی مجموعه پرشمار تشکل‌های دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: سلایق و نظارات فرهنگی و اجتماعی متعددی در کانون‌های دانشگاهی وجود دارد. به همین دلیل معمولا اگر بخواهیم از‌ سرمایه‌آفرینی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه یاد کنیم، این کانون‌ها نقش پررنگی دارند.

غفاری با اشاره به آخرین آمار تشکل‌های دانشگاهی گفت: در حال حاضر حدود  ۳ هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کل کشور وجود دارد که یک‌هزار و ۲۸۱ کانون در جشنواره شرکت کرده‌اند. در کنار بخش‌هایی که به نام کانون ثبت شده، این امکان فراهم شده بود که مجموعه‌های دیگر نیز بتوانند آثار خود را به صورت فردی و گروهی ثبت کنند. فرآیند داوری این جشنواره، پس‌ از ثبت آثار آغاز شد در نهایت برگزیدگان این اثر انتخاب که در‌نشست امروز نیز حضور دارند.

وی تصربح کرد: دانشگاه باید تمام اهتمام خود را به کار ببندد تا شاهد رونق کانون‌ها باشیم. اگر به جان‌بخشی به حیات دانشجویی اعتقاد داریم، یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند آن‌را محقق کند، کانون‌های فرهنگی هستند. کانون‌های فرهنگی هویت آفرین هستند، هویت‌ها در حال حاضر‌ صورت واحد ندارند و مجموعه‌ها با هویت‌های مختلف خود را تعریف می‌کنند. تجربه نشان داده افرادی که در این کانون‌ها فعال‌تر هستند، پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در خارج از جامعه هویت‌آفرین بوده و نقش‌آفرینی داشته باشند.‌ فعالیت‌های دانشجویی ما را از انزوا نجات می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به نقش زیست جهانی در پیشرفت دانشگاه‌ها گفت: اگر بخواهیم تنوع را در زیست جهان دانشگاه معنا کنیم، می‌توان گفت پویایی و طروات آن را از فعالیت‌های دانشجویان کسب خواهد شد‌. هر فرد که به‌صورت داوطلبانه وارد فعالیت می‌شود، باید دارای سعه صدر‌ باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز