خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش آموزش و پرورش به تخلیه احتمالی ۹ مدرسه/ دوستان بنیاد شهید عاقل‌تر از آنند که توافق‌نامه را نادیده بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۲۴

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شکایت والدین درباره مدارسی عادی که در زمان ثبت نام از دانش آموزان هزینه دریافت می‌کنند، گفت: شاکیان به واحد بازرسی آموزش و پرورش مراجعه کنند.

عبدالرضا فولادوند (مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعیین‌تکلیف ۹ مدرسه متعلق به بنیاد شهید تا پایان شهریور و احتمال تخلیه آنها گفت: به هر حال این مساله در دست پیگیری است و در جلسه‌ای که سرپرست آموزش و پرورش به همراه رییس بنیاد شهید داشت، قراردادی منعقد شد.طبیعتا هر قراردادی یک سری مقدمات دارد به عنوان مثال باید شرایط برای کاشنارسانی که تعیین قیمت می‌کنند، مهیا شود، اما الان شرایط برای کارشناسان ما مهیا نیست و ما هم کار غیرقانونی نخواهیم کرد.

وی در واکنش به این مساله که بنیاد شهید اعلام کرده تا قبل از مهر سال ۹۸ مدارس مورد نظر خود را تخلیه خواهد کرد. این اقدام موجب نگرانی والدین و دانش آموزانی شده که در آن مدرسه تحصیل می‌کردند، گفت: شهروندان نگران نباشند، من هم دوستان بنیاد شهید را عاقل‌تر از این می‌دانم که توافقنامه را نادیده بگیرند و ما هم برابر توافق نامه اقدام خواهیم کرد. همچنین در راستای حل این مشکل همه را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنم.

او با اشاره به اینکه اخذ هر گونه شهریه توسط مدارس دولتی ممنوع است، گفت: مدارس دولتی دو نوع هستند؛ مدارس خاص دولتی که شهریه‌ای به خصوص دارند و یک نوع هم مدارس دولتی عادی که اصلا شهریه‌ای ندارند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی وجود نخواهد داشت، گفت: هیچ مانعی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی وجود ندارد، همچنین مدارس عادی در زمان ثبت‌نام به هیچ عنوان حق ندارند از دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام مبلغی را مطالبه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران توضیح داد: اگر هر گونه شهریه‌ای در حین ثبت‌نام از دانش‌آموزان گرفته شود، دانش‌آموزان یا اولیا آنها می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۹۶۴۰۰۶ به ما موضوع را اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد. همچنین شاکیان در این زمینه می‌توانند به واحد بازرسی وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

فولادوند در واکنش به انتخاب محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اختیار این مساله با مجلس است و این شخص را رییس جمهور معرفی کرده و تشخیص ایشان این بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز