خبرگزاری کار ایران

۸۵ بازار میوه و تره‌بار به منظور استفاده معلولان مناسب‌سازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۷۳

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به تشریح اقدامات دو ساله این سازمان پرداخت و از راه‌اندازی ۳۰ بازار میوه و تره بار طی این مدت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید سعید راد با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار طی دو سال گذشته، اظهار کرد: تا مردادماه سال ۹۵، تعداد ۲۱۶ میدان و بازار در سطح پایتخت ایجاد و مورد بهره برداری قرار گرفته بود. این در حالی است که در سال ۹۶، ۱۶ بازار و در سال ۹۷ نیز ۱۴ بازار ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت و در مجموع، امروز تعداد میادین و بازارهای پایتخت به ۲۴۶ مرکز رسیده است.

به گفته وی ۴ بازار دیگر نیز در دست ساخت است که در پاییز امسال به بهره برداری می‌رسند.

میزان میانگین عرضه سالانه محصولات در میادین و بازارها، موضوع دیگری بود که مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به آن اشاره کرد و گفت: میانگین عرضه سالانه میادین و بازارها تا پایان سال ۹۵، بالغ بر یک میلیون و ۱۳۵ هزار تُن بوده است که این میزان در سال ۹۶ به یک میلیون و ۱۵۶ هزار تُن رسید. همچنین در سال ۹۷، میانگین عرضه محصولات یک میلیون و ۲۱۵ هزار تُن بوده که پیش بینی می‌شود میانگین عرضه سال ۹۸ تا پایان سال به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تُن برسد.

راد با اشاره به مناسب سازی میادین و بازارهای میوه و تره بار به منظور استفاده جانبازان و معلولان عزیز، تصریح کرد: تعداد ۴۴ بازار میوه و تره بار تا پایان سال ۹۶ مناسب سازی شد و در ادامه این روند تا پایان سال ۹۷، تعداد ۳۰ بازار دیگر نیز برای تکریم این عزیزان مورد بازسازی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار ادامه داد: همین‌طور، ۱۱ بازار میوه و تره بار تا پایان مردادماه امسال مناسب سازی شد و در ادامه، مناسب سازی ۱۱ مرکز دیگر تا پایان اسفندماه امسال در دستور کار قرار دارد.

راد با تاکید بر همکاری سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با دولت در راستای اجرای سیاست های تنظیم بازار، اعلام کرد: تداوم عرضه شکر به صورت روزانه به قیمت هر کیلوگرم ۳۴۰۰ تومان در میادین و بازارها منجر به کاهش فشار تقاضا شد، به‌طوری‌که میزان عرضه از روزانه ۳۰۰ تُن در ابتدای ماه مبارک رمضان، در حال حاضر به ۶۰ تُن در روز رسیده است. 

وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به منظور صرفه جویی اقتصادی در سبد مصرفی خانوارهای تهرانی، عنوان کرد: در سال ۹۶، بخشی از این صرفه جویی، ۴۱۵ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ این میزان به یک هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان رسید و میزان صرفه جویی در چهار ماه ابتدایی امسال نیز بیش از ۳۶۷ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تاکید کرد: این ارقام منحصراً مربوط به بخش کوچکی از محصولاتی است که در میادین و بازارها عرضه می‌شود و مبلغ ریالی صرفه جویی اقتصادی حاصل از خرید تمامی اقلام و محصولات عرضه شده در این مراکز، به مراتب بسیار بالاتر از این مبالغ بوده و صرفه جویی قابل توجهی را در هزینه‌های مصرفی خانواده‌های تهرانی شامل می شود.

راد با اشاره به برگزاری موفق یازدهمین جشنواره محصولات ارگانیک اضافه کرد: این جشنواره با حضور ۱۲۰ تولید‌کننده و عرضه انواع محصولات ارگانیک و طبیعی و با استقبال کم نظیر ۴۰ هزار شهروند که در ۹ روز اجرای جشنواره از آن بازدید کردند، برگزار شد.

وی با اعلام اینکه برگزاری این جشنواره، عاملی در جهت ایجاد انگیزه و کسب سود مناسب برای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک بود، گفت: حمایت از تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها در بازار این محصولات و کاهش قابل توجه در هزینه‌های برگزاری از جمله دستاوردهای جشنواره یازدهم بود.

راد همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح عرضه بهداشتی دام همزمان با عید سعید قربان در سال جاری، اضافه کرد: در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ با برپایی جایگاه‌های ثابت و موقت عرضه بهداشتی دام، خدمات پیش‌بینی شده در این زمینه به شهروندان تهرانی ارائه شد و امسال نیز این طرح مورد استقبال کم سابقه شهروندان قرار گرفت.

به گزارش شهرنوشت،‌ مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با اعلام اینکه شهردار تهران بر توسعه میادین میوه و تره بار و ارتقای کیفی و کمی خدمات این مراکز تاکید ویژه دارند، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار محوری «تهران، شهری برای همه»، تمام تلاش خود را به عمل آورده‌ایم تا میادین و بازارهای میوه و تره بار را برای همه اقشار شهروندان به فضاهایی آرامش بخش و دلپذیر تبدیل کنیم تا علاوه بر خرید روزانه و هفتگی، اوقات آرام و لذت بخشی را به همراه خانواده خویش در این مراکز بگذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز