خبرگزاری کار ایران

علیخانی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ایمنی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۸۵

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: گزارش مفصلی از خطوط ۶ و ۷ متروی تهران آماده شده که یک رونوشت از آن به سازمان بازرسی کل کشور ارسال می‌شود.

محمد علیخانی (رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران) در گفت‌گو با ایلنا درباره ایمنی خط ۶ و ۷ متروی تهران گفت: بسیاری از مشکلات این خطوط رفع شده است ولی در مورد هواکش‌های میان تونلی همچنان نقص وجود دارد. البته مسئولیت تایید فنی و ایمنی خطوط مترو با مشاور طرح و مسئولین مربوطه است و شورا دخالتی در مسایل فنی ندارد و تذکرات فقط از جنبه نظارتی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اشکالات باقیمانده این دو خط گفت: از نظر بنده نبود هواکش‌های میان تونلی نقص مهمی است چون در صورت بروز آتش سوزی احتمال خفگی مردم وجود دارد اما مدیریت مترو و مسئولین شهری معتقدند چون در این خطوط افتتاح شده فعلا فاصله حرکت قطارها زیاد است‌، قطارها به هم نمی‌خورند و در نتیجه آتش‌سوزی رخ نمی‌دهد. 

علیخانی با اشاره به ذهنیت شرکت متروی تهران دراین باره که آتش‌سوزی تنها با برخورد دو قطار رخ می‌دهد،‌ با رد این ادعا گفت: آتش سوزی تنها با برخورد قطارها رخ نمی‌دهد و ممکن است این اتفاق بر اثر یک حادثه دیگری بوجود بیاید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: اگرچه در هدوی بالا و یا فاصله ۱۵ دقیقه به بالای حرکت قطارها خطر تصادف کمتر است ‌اما تضمینی برای رخ ندادن باقی حوادث و بروز آتش سوزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با تایید این سناریو، مسئولین شرکت مترو و شهرداری تهران مسئولیت ایمنی را قبول کرده‌اند گفت: این ها دلیلی نمی‌شود که بنده هم در این زمینه قانع شده باشم  و به همین دلیل در افتتاح مربوطه نیز شرکت نکردم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا نباید دستگاه دیگری به این مساله ورود کند، گفت: ممکن است دستگاه‌های نظارتی ورود کنند. کمیسیون نیز تا رفع شدن مشکل، این موضوع را پیگیری می‌کند و گزارش مفصلی هم  از خط ۶ و ۷  در مرحله نهایی شدن قرار دارد که آن را برای شهردار محترم ارسال می‌کنیم.

علیخانی در پاسخ به این سوال که چرخه تذکرات کمیسیون عمران و حمل و نقل و پاسخ شهرداری روشن است و کدام دستگاه دیگر باید به این مساله ورود کند، گفت: از این گزارش یک رونوشت به سازمان بازرسی کل کشور نیز ارسال می‌شود. اابته هدف ما پیگیری موضوع تا رفع نقص است و در مواقعی که احساس کنیم گوش شنوایی نیست، مجبوریم از ظرفیت های دیگر هم استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: اشکال شهرداری تهران این است که وقتی یک عضو شورا تذکر می‌دهد،‌ شهرداری آن تذکر را به متخلف و یا شخص مسبب موضوع مورد تذکر ارائه می‌دهد، ‌او هم در گزارشی بر درست بودن کار خود اصرار و آن را توجیه می‌کند و شهرداری نیز عین این پاسخ را برای شورا ارسال می‌کند. این روند اشکال دارد. درستش این است که وقتی گزارش و تذکری برای شهرداری می‌فرستیم،‌ شهردار باید رسیدگی را به مرجع سومی از جمله بازرسی‌، حراست و یا معاونت دیگری بسپارد تا بررسی مستقلی انجام شود چون صرفا انعکاس نامه مسبب تذکر به شورا، روند صحیحی در پاسخ به تذکرات نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز