خبرگزاری کار ایران

کشف ۵۰۰ میلیاردی بیت کوین قاچاق در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۱۱۶

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۴ هزار و ۹۶۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال بیت کوین به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سید محمود میرفیضی با اعلام این خبر  گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی، طرح تشدید و مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های ماموریتی فرماندهی انتظامی استان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی و کشف مزرعه بیت کوین در آن شهرستان شدند.

سردار میرفیضی، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که با مقاصد سودجویانه اقدام به نصب دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) در ۲ سوله و ۱۸ کانتینر یک واحد صنعتی شهرستان کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

وی از کشف ۴ هزارو ۹۶۷ دستگاه ماینر قاچاق به همراه متعلقات آن، شامل ۴ هزار و ۱۷۱ دستگاه پاور و ۲۵۵ لایت کوین در بازدید از محل خبر داد و اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

میرفیضی تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید در شعار امسال را فرصت مغتنمی برای پیشرفت و توسعه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی، گامی موثر در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری داخلی است.

بنا بر اعلام پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان مازندران پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز