خبرگزاری کار ایران

سعید نمکی:

داروساز پاک‌تر از آن است که سر از ناصرخسرو دربیاورد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۲۳

مراسم اختتامیه هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت و محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، مورخ 4 شهریور سال جاری ، در سالن همایش های رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی در حاشیه اختتامیه هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: داروساز پاک‌تر از آن است که سر از ناصرخسرو دربیاورد. داروساز عزیزتر از این است که راضی شود مادری گوشواره بچه خود را در بیاورد تا فردا داروی بنجل تالاسمی از بازار آزاد بخرد. پس هم‌قسم شویم پس از این جز وفاداری برای بیمار در وجود ما هیچ چیز نخواهد بود.

وی افزود: عزت همکاران داروساز ما و فعالیت حرفه ای آنها باید احیا شود. من به‌عنوان وزیر مصمم هستم اعتبار همکار داروساز من مغشوش نشود تا به‌خاطر نگهداری حیات اقتصادی خود مجبور شود سودجویی اقتصادی را مشی کاری خود قرار دهد. همکاران من ایستاده‌اند تا چرخ بیزینسی را که بیرون از این حرفه قرار گرفته بایستد تا از داروساز با دادن یک حق مسوولیت فنی سودجویی نکنند. آنها سودهای کلان می‌برند و هزینه آن آبروی داروساز است.

نمکی متذکر شد: امیدوارم داروسازان یک وحدت داشته باشند تا هم افزایی چشم‌گیری در حوزه تولید دارو داشته باشیم. امیدوارم همکاران ما با توجه به نام سال که تولید ملی است بیایند تا بتوانیم داروهای مورد نیازی که وارد می‌کنیم را تولید کنیم. همکاران‌مان در سازمان غذا و دارو را هم مکلف کرده‌ایم ضمن جلوگیری از داروهای برندی که تولید مشابه داخل دارند، نگذارند صنعت داخل زیر چکمه واردات له شود. درها را باز کنند و کارها را تسریع کنند و آزمایش‌های دوره‌ای را کوتاه‌تر کنند تا تولید کنندگان قوای بیشتری بدست بیاورند.

وی افزود: اقتصاد دارو را باید بازنگری کنیم. همکاران ما در شرکت‌های پخش و در صنعت دارو نگرانی‌هایی در اقتصاد صنعت دارو دارند. کارشناسان ما این موارد را با نمایندگان تولید، توزیع و عرضه بازنگری خواهند کرد. امیدوارم با یک نگاه واقع‌بینانه بتوانیم دلگرمی بیشتری برای تولیدکنندگان و متصدیان اقتصاد دارو رقم بزنیم. بخصوص در راستای تولید داخل و عرضه کنندگان سالم این تحول بدست بیاید.

وزیر بهداشت در ارتباط با سامانه تی تک گفت: سامانه تی تک هنوز و بعد از ورود بنده به وزارت بهداشت، گرچه اشاره می‌شود در اختیار وزارت بهداشت است اما باز هم در اختیار پیمانکار بود و کلید آن دست کسی بود که ما همه باید به ایشان متوصل می شدیم تا شاید پاسخ ما را بدهد. همکاران من دارند اقدامات لازم را می کنند و من ان شالله تا پایان شهریور ماه یک تی تک شسته و رفته تحویل مردم می دهم.

سعید نمکی در ارتباط با امنیت دارویی برای مردم گفت: ما داروهایی که در تولید داخل نداریم یا اگر تولید داروی داخل داریم و مکفی برای نیاز مردم نیست حتما اجازه واردات خواهیم داد. حتی اگر تولید داخلی ما کیفیت لازم را نداشته باشد بلافاصله برای جلوگیری از کمبود اجازه ورود به شکل بسیار سریع می‌دهیم. مردم ما نگران نباشند. همچنین تقاضا کردیم از پزشکان اگر داروی داخلی آزمون‌های استاندارد را پاس کرده مابه‌ازای خارجی آن را نسخه نکنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز