خبرگزاری کار ایران

کلانتری در حاشیه افتتاح پاسگاه محیط بانی جاجرود:

افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی در هفته دولت/ پیگیری تامین اعتبار احداث ۶ واحد محیط بانی جدید

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۰۱

پیش از ظهر امروز و در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت پاسگاه محیط بانی جاجرود با حضور سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مسئولان و محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، کیومرث کلانتری در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه این ششمین پاسگاه محیط بانی استان تهران در یک سال گذشته است که امروز به بهره برداری رسید، افزود: این پاسگاه محیط بانی با زیربنای ۱۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال احداث شد.

وی با بیان اینکه همچنین ۶ دستگاه خودروی عملیاتی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تقدیم یگان حفاظت محیط زیست استان شد، اظهار داشت: ۳ پاسگاه محیط بانی دیگر هم با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۷ درصد در دست احداث است که امیدواریم بزودی افتتاح و به بهره برداری برسد.

کلانتری با اشاره به افتتاح ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستانهای قرچک و دماوند در هفته گرامیداشت دولت گفت: هزینه های تجهیز ایستگاههای سنجش آلودگی هوا از هزینه های ساخت آن بالاتر است و هرکدام از این ایستگاهها با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه با افتتاح پاسگاه محیط بانی و ایستگاه سنجش آلودگی هوا و همچنین تجهیز ۶ دستگاه خودرو در مجموع حدود ۸۰ میلیارد ریال برای حفظ محیط زیست استان سرمایه گزاری شده است، تصریح کرد: همچنین در هفته دولت، تصفیه خانه های کشتارگاه دماوند و ۲ واحد دامداری بزرگ در شهریار افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

کلانتری در ادامه به روند بازسازی و بهسازی واحد های محیط بانی استان اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه پاسگاههای محیط بانی در عرصه های طبیعی و در شرایط آب و هوایی سخت قرار دارند وضعیت بازسازی و بهسازی این واحد ها و همچنین تجهیزات و وسایل مورد نیاز محیط بانان از جمله خودرو، بی سیم و موتور سیکلت در قالب طرحی به نام طرح ساماندهی دیده شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت محیط بانی ها در حال حاضر هم به لحاظ استحکام و هم به لحاظ امکانات و بهره برداری قابل قبول است، افزود: در بودجه سال ۹۸، ۶ واحد محیط بانی دیگر هم به عنوان واحد جدید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تامین اعتبار معرفی شده است که امیدواریم بزودی کار احداث این محیط بانی ها هم آغاز شود.

کلانتری در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیر مناطق در مناطق تحت مدیریت گفت: سازمان حفاظت محیط زیست قائم مقام همه دستگاههای دولتی در بهره برداری از این مناطق است و مالک حریم رودخانه ها و اراضی مستثنیات جهاد کشاورزی و وزارت نیرو است و در بخش منابع طبیعی هم اداره کل منابع طبیعی متولی پیگیری حقوقی است.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست در این مناطق در صورت وجود تخریب ضمن جلوگیری از آن، به استناد قانون مجازات اسلامی تحت عنوان تخریب غیر قابل جبران در دستگاه قضایی طرح دعوا می کند و برای پیگیری های حقوقی باید دستگاههای متولی دیگر ورود داشته باشند.

کلانتری با اشاره به اینکه خوشبختانه در مجموعه حفاظت شده جاجرود که شامل پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود است نسبت به مناطق دیگر ساخت و ساز کمتری وجود دارد، خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست تحت هیچ شرایطی حق واگذاری این مناطق را ندارد و هرگونه توسعه ای در این مناطق باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی انجام شود و در صورت وجود هرگونه تخریب از آن جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز