خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح سردار کمالی درباره روند معافیت پزشکی مشمولان خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۳۸۹

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره روند معافیت پزشکی مشمولان خارج از کشور و مشمولان دارای مدرک پزشکی توضیحاتی را ارائه کرد.

سردار موسی کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره روند رسیدگی به معافیت پزشکی مشمولان خارج از کشور گفت: مشمولان مستقر در خارج از کشور می‌توانند برای دریافت معافیت پزشکی به نمایندگی جمهوری اسلامی در محل اقامت و تکمیل برگه رسیدگی به وضعیت پزشکی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این مشمولان باید مدارک مستند در خصوص بیماری‌شان ارائه دهند، ادامه داد: این مدارک مستند درباره بیماری مشمولان باید به تایید مراکز درمانی معتبر رسیده باشد. همچنین این مدارک باید توسط مسئولان نمایندگی تایید و به نمایندگی مجری معاینات پزشکی در شهر مونیخ در کشور آلمان، دوبی در کشور امارات و پکن در کشور چین ارسال کنند.

سردار کمالی با بیان اینکه مدارک پزشکی مشمولان خارج از کشور باید به پزشک معاین معتمد توسط نمایندگی مجری معاینات ارجاع داده شود، تصریح کرد: در ادامه مشمولان به نمایندگی مجری معاینات پزشکی دعوت شده و توسط پزشک معاین معتمد معاینه شده و در نهایت این پزشک اعلام نظر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نظریه و تایید مدارک پزشکی توسط مسئول نمایندگی مجری معاینات بررسی می‌شود و سپس مدارک به وزارت امور خارجه ارسال می‌شود و در نهایت توسط  وزارت امور خارجه به سازمان وظیفه عمومی ارسال می‌شود و در نهایت پس از بررسی مدارک در شورای پزشکی و صدور رای نهایی، رای به وزارت امور خارجه اعلام می‌شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره چگونگی معافیت دائم مشمولان دارای مدرک پزشکی گفت: براساس آیین‌نامه جدید مشمولان پزشک اعم از پزشکان عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص فقط در صورتی معاف دائم از خدمت دوره ضرورت شناخته می‌شوند که براساس ضوابط آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی و به تشخیص شوراها و شورای نیرو، قادر به اشتغال حرفه طبابت در نیروهای مسلح نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز