خبرگزاری کار ایران

ستاد مکه مکرمه اعلام کرد:

خروج بیش از ۵۰ درصد حجاج از مکه

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۳۰۴

ستاد مکه مکرمه اعلام کرد تا کنون بیش از ۴۶ هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه خارج شدند.

به گزارش ایلنا، براساس تازه‌ترین آمار ستاد مکه مکرمه با خروج 46 هزار و ۶۶۰ نفر از زائران، تعداد حجاج کشورمان که در جوار بیت الله الحرام باقی می‌مانند امروز به حدود ۳۹۵۰۰ نفر می‌رسد.

در اطلاعیه ستاد مکه آمده:‌ امروز (یکشنبه ۳ شهریورماه) ۱۳۴۱ زائر در قالب ۹ کاروان از مکه به جده منتقل شده و با ۶ پرواز به ایران باز می گردند. همچنین ۲۶۵۰ زائر مدینه بعد نیز در قالب ۱۹ کاروان برای زیارت بارگاه نبی مکرم اسلام وائمه بقیع به شهر پیامبر منتقل می شوند.

در این گزارش آمده است تا پایان امروز از مجموع ۵۹۰ کاروان حجاج کشورمان ۲۷۲ کاروان از مکه خارج می شوند.

ثبت بیش از 27  ویزیت عمومی و تخصصی برای زائران مدینه

براساس اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۰۹ مورد ویزیت عمومی و تخصصی از سوی پزشکان برای زائران بیت الله الحرام در مدینه به ثبت رسیده است.

بر اساس این اطلاعیه آمار عملکرد درمانگاه‌های مدینه در موسم حج ۹۸ نشان می‌دهد از ابتدای فعالیت این مراکز تا پایان صبح امروز (سوم شهریور) بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۰۹ مورد ویزیت عمومی و تخصصی از سوی پزشکان برای زائران بیت الله الحرام به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش ۲۰ هزار و ۸۹۰ مورد ویزیت عمومی و ۶۶۱۹ مورد ویزیت تخصصی از ابتدا تاکنون انجام شده است. بر این اساس در روز دوم شهریور تا پایان صبح امروز ۲۸۲۰ مورد ویزیت تخصصی و عمومی انجام شده است.

همچنین کل بیماران ایرانی که به مراکز درمانی سعودی اعزام شده‌اند تاکنون ۱۱۷ مورد بوده که تمامی آنها مرخص شده و در حال حاضر هیچ زائر بیمار بستری در این مراکز وجود ندارد. همچنین فوتی جدید در مدینه بعد به ثبت نرسیده است.

بر این اساس سه درمانگاه راما، ریاض مهاجرین و الجاد المدینه به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات درمانی به زائران ضیوف الرحمان هستند و خدمات درمانی شامل نوار قلب، گچ گیری، تزریقات، سرم تراپی، نسخ داروخانه، پایش قند خون و فشار خون، اکسیژن تراپی و پانسمان انجام می شود. 

گفتنی است، در حج ۹۸ بیش از ۸۸ هزار و ۵۰۰  نفر از هموطنان کشورمان از ۱۹ ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی شدند. زائران ایرانی با بیش از ۳۶۰ پرواز از دو فرودگاه مدینه و جده به ایران بازگردند. عملیات بازگشت حجاج تاکنون در ۶ ایستگاه پروازی از مجموع ۱۹ ایستگاه پروازی کشور به پایان رسیده و در دو ایستگاه دیگر نیز تا روز دوشنبه پایان می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز