خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

احکام رتبه‌بندی معلمان اول مهر ماه به دست معلمان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۳۴۵

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اول مهرماه ۹۸ احکام رتبه‌بندی معلمان با رقم ۲۰ هزار میلیارد ریال به دست معلمان می‌رسد و قسط اول پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ نیز طی هفته آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: میز تحقق سند تحول بنیادین از ابتدای مهرماه در ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور تشکیل می‌شود.

وی افزود: سند تحول بنیادین در شورای معاونان استان‌ها بومی شده و به مناطق ۷۶۰ گانه آموزش و پرورش رسیده است.

حسینی تصریح کرد: میز تحقق پذیری سند تحول بنیادین با حضور همه صاحب نظران آموزش و پرورش شامل نمایندگان مدیران، معلمان، انجمن اولیاء و مرییان، دانش آموزان و بخش خصوصی دایر می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۶۷۰ برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می‌شود و در این بین مهم‌‌ترین بعد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت است که دانش آموزان در تمام عرصه‌ها به رشد و شکوفایی برسند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند فرادستی است که برای رفع عوارض و چالش‌های گوناگون راهبرد ارائه داده است خاطرنشان کرد: تمرکز به این سند به طور عالمانه و دقیق رافع سه مشکل معلول نگرانه، موقتی اندیشی و عملکرد سلیقه‌ای است.

حسینی گفت: عملیاتی شدن و تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت نیاز به تقسیم کار ملی دارد که همکاری دولت، نهادهای اجرایی، آموزش و پرورش، رسانه ها و خانواده ها را می طلبد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: برای استاندارد سازی کیفیت نظام آموزش و پرورش علاوه بر نگاه بودجه‌ای، قوانین خاص نیز تدوین می‌شود.

وی افزود: سهم اعتبارات آموزش و پرورش از ۹ درصد بودجه در سال ۹۲ اکنون به بیش از ۱۳ درصد ارتقاء یافته اما بیش از ۹۸ درصد این اعتبار برای هزینه های جاری و حقوق کارکنان است و سهم ناچیزی نیز برای کیفیت بخشی هزینه می شود.

حسینی ادامه داد: با وجود بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش، این مبلغ پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی را تکافو می کند در حالی که پوشش تحصیلی اکنون بیش از ۹۲ درصد است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمرکز و بوروکراسی پیچیده و چند لایه یکی از آفت‌های نظام آموزش و پرورش است که مانع خلاقیت و نوآوری شده است گفت: نظام آموزش و پرورش از مدیریت چند لایه رنج می برد و برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نیاز به مدیریت تک لایه دارد.

وی در پایان عنوان کرد: اول مهرماه ۹۸ احکام رتبه‌بندی معلمان با رقم ۲۰ هزار میلیارد ریال به دست معلمان می‌رسد و قسط اول پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ نیز طی هفته آینده پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز