خبرگزاری کار ایران

درخواست سرپرست حجاج ایرانی از هلال‌احمر

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۰۶۲

رئیس و اعضای ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر امروز در مکه با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده، ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار نماینده، ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، خدمتگزاری به زائران بیمار را فوق العاده ارزشمند دانست و تاکید کرد: کمک کردن به زائران بیمار و ناتوان نزد خداوند پاداش مضاعفی دارد. بیمار، نیاز خود را به پزشک می‌گوید و نجات دادن بیمار توفیق الهی است؛ پس قدر خدمتگزاری به زائر را بدانید و خدا را سپاسگزار باشید که چنین توفیقی و لطفی نصیبتان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی پویایی در فعالیت‌های مرکز پزشکی را ضروری خواند و گفت: با نگاه به جلو حرکت و تلاش کنید تا همواره یک گام پیش و سرآمد باشید. استفاده از راهکار‌های نو از جمله نرم افزار‌های مناسب برای دسترسی سریع‌تر به پزشکان در مواقع ضروری که امسال به‌کار گرفته شد، اقدام موفقی بود که نشان داد می‌توان از امکانات روز در ارائه خدمات بهتر به زائر حداکثر بهره را برد.

وی همچنین استفاده از کارشناسان با تجربه با هدف نگاه نقادانه به فعالیت‌های مرکز پزشکی را در شناخت آسیب‌ها و کاستی‌ها موثر دانست و گفت: با استفاده از نتیجه این بررسی‌ها می‌توان در روند فعالیت‌ها تحول ایجاد کرد. در بازدید از هتل‌ها، اکثر زائران از خدمات مرکز پزشکی رضایت داشتند.

سرپرست حجاج ایرانی از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست زمینه را برای جذب پزشکان بیشتر در چرخه اعزام‌های حج فراهم آورد تا تعداد بیشتری از پزشکان با خدماتی که این مجموع ارائه می‌دهد، آشنا شوند.

محمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم در این دیدار ازفعالیت‌های مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه و بیمارستان زائران ایرانی در مکه گزارشی ارائه کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که خدمات ارائه شده نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده است.

وی خرید داروی مورد نیازحج در زمان و با قیمت مناسب و انتقال آن به عربستان را از موفقیت‌های حج امسال دانست و تاکید کرد: با تدابیری که اندیشیده شده کمبود دارو در مراکز درمانی و مطب‌ها برای خدمت رسانی به حجاج نداریم.

حلی‌ساز گفت: آسیب شناسی درخصوص فعالیت‌های مرکز پزشکی انجام می‌شود و برای هوشمند کردن فعالیت‌های این مرکز تهیه و استفاده از نرم افزار‌های رایانه‌ای در اولویت قرار دارد.

وی افزود: امسال کادر مرکز پزشکی حج و زیارت متشکل از۵۵۷ نفر است که حدود ۴۴۰ نفر آن‌ها پزشک هستند و تا پایان عملیات حج آمادگی دارند در مطب‌های مستقر در هتل‌ها، درمانگاه‌های مدینه و مکه و بیمارستان مکه به زائران ایرانی خدمات ارائه دهند.

در این دیدار همچنین چند تن از حاضران نقطه نظرات خود را درباره فعالیت‌های مرکز پزشکی حج بیان کرده و درباره نحوه ارائه خدمات در مشاعر، بیمارستان مکه و استفاده از خدمات بیمارستانی کشور میزبان پیشنهاداتی مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز