خبرگزاری کار ایران

کاهش ۴ درصدی سرقت در تهران/ دستگیری ۱۸۸ سارق حرفه‌ای در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۳۹۲

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص این جلسه از از طرح کاشف گفت: در پلیس اگاهی شاپور سومین طرح برخورد با مجرمین حرفه‌ای و برخورد با سارقین خودرو، زور گیران و و کلاهبرداران و... صورت گرفت. همکاران ما موفق شدند ۱۸۸ نفر از سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار را در قالب ۴۵ باند که دست به سرقت‌های محتلف مانند سرقت از منزال، خوردو ... را داشتند بازداشتند کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین طرح کاشف با هدف دستگیری مجرمین حرفه‌ای و باندی صبح امروز با حضور سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در آگاهی شاپور برگزار شد. سردار رحیمی  در خصوص استفاده از سلاح سرد گفت: استفاده از سلاح سرد به طور قطع جرم است و متاسفانه مجرمین اماکن و خفتگیران که رعب و وحشت ایجاد می‌کنند مجازات دو چندانی خواهند داشت. نیرو‌های پلیس همواره تلاش خود را می‌کنند تا پیگیری‌های لازم را جهت جلوگیری از خفتگیری انجام دهد.

وی با توصیه به مردم جهت برخورد با زورگیران گفت: ما به مردم همواره این توصیه را می‌کنیم که فضای سواستفاده خفتگیران را ایجاد نکنند و تمام نکاتی که از نظرشان می‌تواند خطرناک باشد را رعایت کنند.

سردار رحمیی درخصوص تذکر درباره سایت دیوار گفت: حرکت مجرمین به سمت فضای مجازی زیاد شده البته ما مراقبت‌های خودمان را داریم ولی مردم باید توجه و دقت زیادی داشته باشند، خوشبختانه سرقت‌ها  در ماه گذشته ۴ درصد کاهش یافته است. در عین حال که ۱۳ درصد افزایش کشفیات را داشته‌ایم. مجرمان در هر محیطی دنبال فرصت هستند و با توجه به اینکه ما در ماه شهریور ماه هستیم و مسافرت‌ها زیاد می‌شود مردم حتما رعایت کنند و منازل خود را به افراد مطمئن بسپارند و همچنین مراقبت های لازم را از خودروهای خود داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص این مرحله از طرح کاشف گفت: در پلیس اگاهی شاپور سومین طرح برخورد با مجرمین حرفه‌ای و برخورد با سارقین خودرو، زور گیران و و کلاهبرداران و... صورت گرفت. همکاران ما موفق شدند  ۱۸۸ نفر از سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار را در قالب ۴۵ باند که دست به سرقت‌های محتلف مانند سرقت از منزال، خوردو ... را  داشتند بازداشت کنند.

 

او افزود: در میان این جرائم  یک مورد سرقت مسلحانه داشتیم که  که اینها در یک گروه پنج، شش نفره و با عنوان مامور اقدام به سرقت از صرافی‌ها داشته‌اند که خوشبختانه این گروه به طور کامل دستگیر شدند.  این گروه ۱۳ هزار یورو  و سه میلیون دلار سرقت کردند و مکان این سرقت در صرافی‌های خیابان فردوسی بوده است.

سردار رحیمی در باره طرح صاعقه یک گفت: ما طرح صاعقه یک را به منظور برخورد با جرائم قاپ زنی مانند کیف قاپی و موبایل قاپی طراحی کرده‌ایم که با بهره‌گیری از ۵۰۰ نفز از موتور سواران پلیس اجرا شده و تلاشمان این است که در طول ماه دو یا سه بار این طرح را اجرا کنیم. مطمین هستیم این طرح آثار خوبی دارد. در مرحله اول در مجموعا ۳۷۰ نفر که ۷۱ نفر از آنها  سارق و مابقی مضمون به سرقت بودند دستگیر شدند و از این افراد به ۱۲۰۰ مورد قاپ‌زنی اعتراف کرده‌اند. از روزی که مرحله اول این طرح اجرا شده تا امروز ۳۵ تا ۴۰ درصد کیف قاپی و موبایل قاپی در تهران کاهش داشته است. از همین جا به سارقین، کیف قاپ‌ها موبایل قاپ‌ها اعلام می‌کنیم که روز به روز طرح‌های پلیس با قاطعیت در رابطه با برخورد با آنها افزایش خواهد داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با اعترافات طرح کاشف سه توضیح داد:  در طرح کاشف ۳، دو هزار و ۴۰۰ فقره اعتراف به سرقت داشتیم. ما همچنین یک حرکت جدی در تحویل اموال مردم شروع کرده‌ایم و به طور میانگین در طرح‌های خود توانستیم ۷۰ تا ۸۰ درصد اموال مردم را برگردانیم. آن ۳۰ درصد هم اموالی بود که یا توسط خود سارقین به فروش رفته یا جایی است که ما به آن دسترسی نداریم. در این طرح حدود ۵۶ درصد مجرمین سابقه دارد هستند.

سردار رحیمی در پایان در خصوص رسیدگی به جرایم مال‌خرها گفت:  بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از دستگیر شده‌ها مال خر هستند و در میان دستگیری‌هایمان مال‌خر نیز داشتیم. جرم مالخر کمتر  از جرم سارق‌ها نیست. اموالی که سارقین و مالخرها بدست میاوردند نیز به مردم باز خواهد گشت. طبق برنامه قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت بیش از دوماه است که توسط نیروی انتطامی و دادستانی تشکیل شده، در جلسات ویژه به طور مرتب شگردها و برخورد‌های جدی‌تر با این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز