خبرگزاری کار ایران

سرهنگ عطایی خبر داد:

دستگیری اعضای باند جعل گذرنامه و اسناد مسافرتی در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۱۲۶

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت، از دستگیری چهار عضو یک باند جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی خبر داد و گفت: این متهمان با افتتاح حساب های جعلی و با استفاده از سیم کارت های بی نام، اقدام به کلاهبرداری از مشتریان خود می کردند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد عطایی گفت: با ارجاع خبری در خصوص اخاذی و کلاهبرداری تلفنی از اتباع خارجی با عناوین و سمت های برخی از مسئولان دولتی و انتظامی، موضوع در سومین روز مرداد ماه امسال در دستور کار ماموران معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی جمع آوری اطلاعات به دست آمده چهار تن از افراد اصلی یک باند جعل و کلاهبرداری که تحت پوشش یک موسسه اقدام به جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی می کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: یکی از این متهمان که کارمند اخراجی یکی از ادارات دولتی بود به همراه یک متهم سابقه دار در این خصوص که پیش از این نیز به جرم قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب بود، در منطقه شهرک ولیعصر(عج) دستگیر و برای تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس پایتخت، تصریح کرد: این متهمان در تحقیقات انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشتند که با خرید سیم کارت های ثبت نشده و افتتاح حساب های بانکی با اسناد و مدارک جعلی، اقدام به کلاهبرداری از اتباع خارجی به وسیله پیامک می کردند.

سرهنگ عطایی، اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده ۲ همدست دیگر این متهمان نیز شناسایی و دستگیر شدند و پس از بازرسی از مخفیگاه آنها نیز مقادیر قابل توجهی مواد روانگردان (شیشه)، ترازوی توزین موادمخدر، تعدادی اسناد جعلی همچون، گذرنامه، سند منزل، خودرو و ... کشف شد.

پلمپ یک موسسه غیر قانونی اعزام دانشجو به خارج از کشور در شمال تهران

همچنین معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت، از پلمپ یک موسسه آموزشی که به صورت غیر قانونی اقدام به اعزام دانشجویان به خارج از کشور می کرد، خبر داد.

سرهنگ تقی افرند، در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: چندی پیش با شکایت تعدادی از شهروندان خصوصا دانشجویانی که قصد اعزام به خارج از کشور را داشتند، نماینده معاونت حقوقی وزارت علوم، لیستی از موسسات آموزشی اعزام دانشجو به خارج از کشور را که فاقد مجوزهای لازم بودند، برای برخورد قانونی در اختیار دادسرای فرهنگ و رسانه قرار داد.

وی افزود: متعاقبا با دستور بازپرس شعبه ۱۲ این دادسرا، موضوع به معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت، ارجاع شده و تیم های این یگان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های انجام شده یکی از این موسسات که در شمال تهران فعالیت غیرمجاز داشت، شناسایی شده و با هماهنگی از سوی نماینده حقوقی وزارت علوم، از این محل بازدید شد که به خاطر نداشتن جواز کسب و فعالیت بدون پروانه و مجوزهای لازم در خصوص اعزام دانشجو به خارج از کشور، بنابر دستور مرجع قضایی پلمب شد.

سرهنگ افرند، تصریح کرد: بازدید از شرکت های صوری که بدون کسب مجوزهای لازم و قانونی اقدام به اعزام دانشجو به خارج از کشور می کنند، در روزهای آتی نیز ادامه دارد و با مسئولان این شرکت ها برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز