خبرگزاری کار ایران

مسئول بعثه مقام معظم رهبری:

فعالیت‌های فرهنگی حج باید در حوزه فضای مجازی گسترش یابد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۵۶۹

مسئول بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه فضای مجازی دیگر تعطیل‌ بردار نیست، بر حضور قوی و گسترده فعالیت‌های فرهنگی حج در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعبدالفتاح نواب (مسئول بعثه مقام معظم رهبری) امروز در نشستی با اعضای هیات علمی بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه گفت: «فضای مجازی دیگر تعطیل پذیر نیست و اختصاص به یک نقطه خاص هم ندارد. به همین دلیل، باید فعالیت‌ها در این حوزه به صورت جدی گسترش یابد.»

وی افزود: کار در حوزه حج موسمی نیست بلکه باید در طول سال انجام شود و محصول آن را در موسم حج جمع‌آوری کنیم.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در این زمینه بر لزوم آسیب شناسی  واصلاح فرایندها در حوزه حج و زیارت تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه هرمجموعه‌ای که پویا نباشد، بتدریج منزوی و منحل خواهد شد، خاطرنشان کرد: درحوزه حج، بسیاری از راهکارها قدیمی شده است و باید از راهکارهای جدید برای تبیین موضوعات و رفع مشکلات استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین بر رصد تاکتیک‌ها و نقشه‌های دیگران در حوزه مسایل فرهنگی تاکید کرد و گفت: دراین صورت، می‌توانیم با توجه به روش و منش و ارزیابی و پیش‌بینی اقدامات آتی آنان ، برنامه‌ریزی درستی در این زمینه داشته باشیم و هرحرکت را با حرکت مناسب دنبال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، اعضای هیات علمی بعثه را افرادی خواند که « برای خدا جمع شده اند تا به دین خدمت کنند و برای مسلمانان روشنگری داشته باشند.

بنا بر اعلان پایگاه اطلاع رسانی حج، وی گفت: برای توفیقات بیشتر در این عرصه، باید بطور مرتب خود را ارزیابی و از ظرفیت مراکز علمی بهره ببریم و جلسات مداومی در طول سال برگزار کنیم.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» رئیس هیات علمی بعثه گزارشی از فعالیتهای این گروه ارایه کرد و جلسات، همایش ها و هم اندیشی هایی را که در موسم حج امسال برای تقویت وحدت و همبستگی اسلامی برگزار شده است، موفق خواند.

وی گفت: از نظر میزان حضور مهمانان ، محتوا و کیفیت جلسات و تعداد آنها در سال جاری توفیقات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.

ایت الله حسینی بوشهری همچنین از بهره گیری از فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای حج امسال برای تبیین دیدگاههای نظام جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگی و سیاسی برای مسلمانان یاد کرد.

آقای «سیدمحمد حسینی» معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز گفت: مباحث مطرح شده در حوزه فضای مجازی در سال جاری به ۱۲ زبان ترجمه شده و در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیون مخاطب داشته است. 

سایر اعضای هیات علمی بعثه هم در این نشست، دیدگاه‌های خود را درباره اقدامات سال جاری و راهکارهای بهبود آن بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز