خبرگزاری کار ایران

ارائه بیش از 437 هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۵۶۲

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت تاکنون 437 هزار و 244 مورد خدمات درمانی و پزشکی مختلف به حجاج ایرانی در بیمارستان و درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، محمدتقی حلی‌ساز گفت: بیشترین مراجعات حجاج ایرانی به این بیمارستان و درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

حلی ساز به 1433 بیمار بستری شده در بیمارستان مکه مکرمه اشاره و تصریح کرد: 175 زائر در بخش مردان، 126 نفر در بخش زنان و 993 نفر نیز در بخش اورژانس بستری شده‌اند که تنها 39 نفر آنان هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند و سایر بیماران پس از تکمیل درمان ترخیص و به کاروان‌های خود بازگشته‌اند.

ارائه خدمات پاراکلینیکی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هلال احمر در مکه مکرمه موضوع دیگری بود که حلی‌ساز به آن اشاره و خاطرنشان کرد: تا 25 مرداد بیش از 25 هزار و 346 مورد خدمات پاراکلینیکی به زائران ارائه شده که از این تعداد 19 هزار و 670 مورد خدمات آزمایشگاهی، 59 مورد اکو و 1072 مورد رادیولوژی صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان گفت: تا روز 25 مرداد، 112 هزار و 283 ویزیت از سوی پزشکان در مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاه‌ها انجام شده که از این میان 106 هزار و 717 مورد خدمات پرستاری در مدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

حلی‌ساز با اشاره به تامین دارو تا پایان حج تمتع اظهار کرد: 33 هزار و 179 پاسخگویی به حجاج ایرانی در بخش داروخانه‌ مکه و درمانگاه‌ها 27 هزار و 139 نسخه ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت‌های مددکاری و امداد و انتقال بیش از 5861 مورد از جمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه‌ها و هتل‌ها و بیمارستان‌های سعودی انجام گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون 22 زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائران در بیمارستان‌های سعودی پزشکان رابط عرب زبان بین بیمارستان و درمانگاه‌های ایرانی و بیمارستان‌های سعودی هستند و درباره پیگیری روند درمانی بیماران نظارت می‌کنند.

وی درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر درمدینه و مکه تا 25 مرداد، گفت: تاکنون 30 هزار و 27 زائر خدمات ویزیت تخصصی در بخش‌های داخلی، قلب، زنان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه شده است و همچنین پاسخگویی به 22هزار و 179 زائر خدمات نسخه در داروخانه بیمارستان مکه و 27 هزارو 139 نسخه در درمانگاه‌ها ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز