خبرگزاری کار ایران

در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور مطرح شد:

حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران از رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ کنکور

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۴۲

رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران از حمایت این بنیاد از رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: تاکنون حدود پنج هزار دانشجوی دانشگاه تهران تحت بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، کمره‌ای در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری که امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شده به حمایت‌های این بنیاد در حمایت از رتبه‌های برتر کنکور اشاره کرد و گفت: این بنیاد به رتبه‌های برتر ورودی در دانشگاه تهران هر ساله تسهیلاتی ارائه می‌کند و در سال جاری نیز افرادی که رتبه‌های زیر دو هزار را کسب کنند از طرف این بنیاد کمک هزینه تحصیلی به مدت  ۱۰ ماه در یک سال تحصیلی دریافت می‌کنند و اگر این رتبه‌های برتر بتوانند معدل خود را در سال‌های بعدی در سطح بالاتری حفظ کنند می‌توانند از حمایت‌های بنیاد حامیان برخوردار شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد، دانشجویانی را که بتوانند رتبه‌های بالای ۱۷ را کسب کنند بورسیه می‌کند و تمامی دانشجویانی که در سهمیه دانشکده این حمایت‌ها قرار بگیرند می‌توانند همچنان تحت پوشش بنیاد حامیان دانشگاه تهران باشند. همچنین ورودی‌های کنکور که هنوز در دانشگاه سابقه تحصیلی ندارند و سال اول ورودی دانشگاه هستند نیز از این بورسیه‌ها بهره‌مند هستند.

رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران تاکید کرد: در حال حاضر بنیاد حامیان دانشگاه تهران به دانشجویانی که مشکلات مالی دارند اما نمرات پایین تری کسب کردند تحت عنوان دانشجویان متقاضی تحت حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار می‌گیرند چرا که ما معتقد هستیم دانشجویانی که وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند از استعدادهای بالا بهره مند هستند و باید حمایت‌های لازم برای استفاده از این استعدادها صورت بگیرد.

دکتر کمره‌ای خاطرنشان کرد: هر ساله تعداد ۱۵۰۰ نفر از افراد تحت حمایت‌های بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار می‌گیرند و طی ۴ سال گذشته بیش از پنج هزار نفر بورسیه این بنیاد قرار گرفتند.

در ادامه کاظم قلم چی عضو بنیاد حامیان دانشگاه تهران و خیریه مدرسه ساز با تاکید بر اینکه دانش آموزان برتر قهرمانان کشور هستند گفت: اینها افرادی هستند که  از خانواده‌ها و قشرهای مختلف جامعه توانستد با تلاش و سخت‌کوشی خود به موفقیت دست یابند و می‌تواند الگو و الهام بخش دیگران در جامعه قرار گیرند به شرطی که بتوانیم حمایت‌های لازم از آنها داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم رتبه‌های برتر حاضر در این همایش برخی حتی ترازهای بالای ۷ هزار دارند که با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی لقب نابغه و دانشمند به آنها گذاشتن اغراق آمیز محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به استارتاپ‌های حاضر در بحث حمایت از رتبه‌های برتر خاطر نشان کرد: بسیاری از افرادی که رتبه‌های تک رقمی سال ۸۲ کسب کردند در حال حاضر به عنوان کارآفرین در ایران فعالیت می‌کنند و این افراد توانستند استارتآپ‌های متعددی را به منظور رونق کارآفرینی راه اندازی کنند.

قلم چی همچنین با بیان این که در دوران دانشجویی کسب مهارت یکی از اولویت‌های اساسی باید باشد اظهار کرد: دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه دروس سال نخست و استادان را جدی بگیرند تا بتواند همچنان در قله‌های بالا باشند.

در همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور ۹۸ از ۱۳۸ دانش آموز رتبه برتر تک رقمی مناطق و ایثارگران در پنج گروه ریاضی، تجربی، هنر، انسانی و زبان تجلیل شد که ۳۱ نفر آنها حائز رتبه‌های کشوری بودند.

پدیده امسال، درخشش زهرا نامور رتبه ۵ منطقه ۳ تجربی با محدودیت جسمی حرکتی از شهر شیراز بوده است؛ همچنین دانش آموزان استثنایی (نابینا، کم بینا، نیمه شنوا و جسمی حرکتی) علی رغم محدودیت هایشان به موفقیت خود تداوم بخشیدند و ۲۹ نفر از آنان که با دانش آموزان منطقه ۳ رقابت داشته اند، موفق به کسب رتبه های زیر‌هزار شدند.

در رقابت علمی امسال، شیراز با ۱۴ رتبه تک رقمی در ۵ گروه آزمایشی، مقام نخست و شهرهای مشهد، تبریز، اراک و یزد هر کدام با ۵ نفر، بیشترین رتبه های تک رقمی کشوری از میان شهرستان ها را داشتند؛ البته دانش آموزان تهرانی همانند سال های گذشته باز هم توانستند رتبه های برتر کشوری را با ۱۸ رتبه تک رقمی به خود اختصاص دهند.

در این همایش با اعطای شاخه های گل از سوی خیرین مدرسه ساز و آموزش عالی، یاد و خاطره پدر مدرسه سازی ایران «زنده یاد دکتر محمدرضا حافظی» گرامی داشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز