خبرگزاری کار ایران

هیچ گمشده‌ای در منا و عرفات نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۸۷

رییس سازمان حج و زیارت گفت: درحج ۹۸ انتقال بیش از۸۸ هزار زائر ایرانی به مشاعر مقدسه و بازگشت آنها به محل اسکانشان در مکه مکرمه با استفاده از صدها دستگاه اتوبوس طبق برنامه زمانبندی انجام شد و موفقیت دیگری را برای واحد نقل ترددی رقم زد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت در این‌باره افزود: از بامداد روز ۸  ذی الحجه انتقال ۱۰۶۹۱ زائراهل سنت از مکه مکرمه به سرزمین منا با استفاده از ۶۵ دستگاه اتوبوس در سه مرحله انجام شد.

بگفته وی انتقال ۷۷۸۵۹ زائر اهل تشیع به صحرای عرفات نیز با استفاده از ۴۶۵ دستگاه اتوبوس در سه مرحله، عصر همان روز آغاز شد و زودتر از برنامه ریزی صورت گرفته در ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد روز نهم ذی الحجه تمامی زائران در چادرهای خود مستقر شدند.

رئیس سازمان حج وزیارت مرحله سوم عملیات نقل ترددی در ایام تشریق را انتقال زائران اهل سنت در صبح روز نهم ذی الحجه ازمنا به عرفات عنوان کرد و گفت: انتقال تمامی زائران از عرفات به مشعر مرحله چهارم عملیات بود که با استفاده از ۳۲۲ دستگاه اتوبوس در ۵ مرحله از ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه روز نهم تا ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز دهم ذی الحجه صورت گرفت.  

وی گفت: در این مرحله بانوان زائر و معذورین نیز پس از ورود به ایستگاه نیت در مشعر و توقفی کوتاه، به منا انتقال یافتند.

رشیدیان با اشاره به اینکه زائران پس از سه روز رمی، در دو مرحله از منا به مکه انتقال یافتند، گفت: در مرحله اول انتقال زائران متقاضی از نیمه شب شرعی شب دوازدهم ذی الحجه شروع و تا ساعت حدود ۲:۳۰ دقیقه بامداد همان روز با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شد.

وی ادامه داد: بعد از اذان ظهر روز ۱۲ ذی الحجه نیز زائرانی که هتل شان با سرزمین منا فاصله داشت با ۲۳۰ دستگاه اتوبوس به مکه انتقال یافتند و زائرانی هم که هتل شان نزدیک جمرات بود پیاده راهی محل اسکان خود شدند.

رئیس سازمان حج وزیارت به حرکت زائران ایرانی در مسیر تعیین شده و حضور حجاج  کشورمان در جمرات طبق زمانبندی و نوبت عزیمت کاروان ها اشاره کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده برای زائران مشکلی بوجود نیامد.

رشیدیان همچنین به ذبح ۸۶۰۸۱ قربانی برای زائران ایرانی درحج ۹۸ اشاره کرد و گفت: با خدمات ارائه شده توسط واحد راهنمای گمشدگان درعرفات و منا، الحمدالله در حال حاضر گمشده ای از زائران وجود ندارد.

وی همچنین ازخدمات درمانی هیئت پزشکی به زائران درعرفات، مشعر و منا تقدیر کرد و گفت: امسال حتی الامکان همراه هر گروه ۵۰۰ نفره حجاج، پزشک عازم جمرات شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز