خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت در ساوه؛

خط جدید تولید داروهای انسانی و مکمل‌های غذایی شرکت مهبان دارو افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۲۷۰

با حضور وزیر بهداشت خط جدید تولید داروهای انسانی و مکمل های غذایی دارویی شرکت مبهان دارو و خط تولید تحقیقاتی پیشرفته و مجهز این شرکت در شهرک صنعتی کاوه ساوه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، عملیات ساخت خط جدید تولید داروهای انسانی و مکمل های غذایی این شرکت با سرمایه گذاری حدود ۲۱ میلیارد تومان از اسفند ۹۶ آغاز و در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع ساخته و راه اندازی شد.

همچنین خط تولید تحقیقاتی پیشرفته و مجهز شرکت مهبان دارو برای تولید بچ های آزمایشگهای و کوچک و گران قیمت راه اندازی شده که قابلیت تحقق بخشیدن به ایده های جدید محققین و ایده پردازان جوان و دانشگاهی را دارد و به عنوان یک بخش شتاب دهنده طرح های علمی عمل می کند تا ایده ها به محصولات و مرحله تولید برسند.

وزیر بهداشت همچنین از بخش های مختلف شرکت مهبان شیمی که وظیفه تولید و تامین مواد اولیه ساخت داروهای مبهان دارو را بر عهده دارد، بازدید کرد.

گروه دارویی مبهان از فعالین بخش خصوصی صنعت دارویی شامل ۶ شرکت بازرگانی ریاحی، مهبان شیمی، داروسازی مهبان دارو، پخش مهبان دارو، مهبان فارمد و مهبان دارو گستر پارس است که زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

این شرکت تقبل کرده که پنج محصول جدید از لیست پنجاه قلمی مواد اولیه مورد نیاز کشور که نیاز به تولید آنها در کشور وجود دارد و توسط ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده اند را در راستای کاهش وابستگی به خارج و کمک به صنعت داروسازی تولید کند. این محصولات در مرحله تولید آزمایشی هستند و تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسند.

گروه دارویی مهبان دارو آمادگی دارد که ۷ محصول از لیست ۸۰ محصول ارائه شده توسط ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری که مورد نیاز کشور است را تولید کند که تا کنون ساخت سه محصول مورد توافق قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز