خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی جامعه پزشکی و دانشجویی از طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های پزشکی

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۰۹۵

رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نگرانی جامعه پزشکی و دانشجویی نسبت به طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی، تاکید کرد: افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختارهای لازم، موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در این نامه آمده است: طرح مساله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای آموزش پزشکی از قبیل تعداد اساتید و تعداد تخت‌های بیمارستان‌های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز، موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیر به این رشته خطیر خواهد شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای علی لاریجانی

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی که با زمینه سازی جهت‌دار رسانه‌ای روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی ارائه شد، موجب نگرانی در جامعه پزشکی و دانشجویی شده است.

یقینا طرح مساله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای آموزش پزشکی از قبیل تعداد اساتید و تعداد تخت های بیمارستان‌های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز، موجب خسارت‌های جبران ناپذیر به این رشته خطیر خواهد شد.

اینجانب به عنوان مسئول سازمان نظام پزشکی کشور و معلمی که ۳۰ سال تدریس پزشکی را تجربه کرده‌ام با اطمینان عرض می‌کنم که افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختارهای لازم موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

امیدوارم با تدبیر و عنایت ویژه جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس و نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم، مسیر صلاح و سداد برای آینده سلامت مردم مدنظر و عمل قرار گیرد.

محمد رضا ظفرقندی

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز