خبرگزاری کار ایران

۶۵ هزار خدمات در ایام تشریق به حجاج ایرانی ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۸۴

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۶۵ هزار و ۵۳۹ موردخدمات پزشکی , درمانی و امدادی درایام تشریق خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی حلی ساز گفت: کار درمان ضیوف الرحمن در بیمارستان صحرایی عرفات و منا  و ۱۶  درمانگاه بخوبی در ایام تشریق انجام گرفت  (هفتم تا ۱۱ ذی الحجه)و ۴۸۵ زائر نیز در بخش های  اورژانس عرفات و منا  بستری موقت شدند و از خدمات درمانی بهرمند شدند .

وی افزود: پزشکان متخصص در ایام تشریق بصورت ۲۴ ساعته دردرمانگاهها و بیمارستان ها در  بخش های داخلی، طب  اورژانس، زنان ، ارتوپد ، عفونی ، دندانپزشکی ، قلب ، روانپزشک ، چشم درخدمت حجاج ایرانی بودند.

رئیس مرکزپزشکی حج وزیارت  گفت: براساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی ، درمانی و امدادی  ۲۱۸۲۳  زائر در درمانگاهها  ومکتب ها  توسط پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده اند.

وی تصریح کرد: بیش از۱۰۹۷۶ ویزیت تخصصی  توسط پزشکان متخصص داخلی ، روانپزشک ، چشم ، عفونی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک از حجاج ایرانی انجام شده و ۳۷۳ مورد زائران برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه ، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده اند.

حلی ساز  گفت: ۱۰هزار و ۷۶۹ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم سرم تراپی ، گچ گیری ، بخیه و همین طور بیش از ۱۹۹ ماموریت واحد امداد وانتقال بیمارستان برای انتقال بیماران ودرخواست آمبولانس در ایام تشریق  داشته ایم.

حلی ساز به فعالیت داروخانه در عرفات و منا اشاره کرد و گفت:  بیش از ۱۱ هزار و ۲۳۶ نسخه در بیمارستان و ۹ هزار و ۶۶۶ نسخه در درمانگاهها پذیرش شده است.

وی گفت:  وضعیت همه حجاج ایرانی  رضایت بخش است و انشاء اله با سلامتی کامل به ایران اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز