خبرگزاری کار ایران

توکلی در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۰۷ هزار نفر تاکنون انتخاب رشته کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۶۸

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور آخرین آمار مربوط به انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۸ را اعلام کرد.

حسین توکلی (مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین آمار انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال۹۸ گفت: تا ساعت دوازده امروز چهارشنبه ۲۳ مرداد سال ۹۸ از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و تعداد ۱۰۷ هزار و ۳۴۷ نفر معادل  ۱۳ درصد داوطلبان مجاز، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به کلیه داوطلبان که مجاز شده‌اند توصیه می‌شود بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه سراسری و با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنند. داوطلبان می‌بایست ابتدا کدرشته‌های مورد علاقه را به ترتیب ابتدا در فرم پیش نویس ثبت کنند و پس از اطمینان از صحت آن، از ۲۰ مرداد تا حداکثر  فردا پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸ بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته که بر روی سایت سازمان سنجش درج شده است، با وارد کردن کد کاربردی، کد رهگیری، کد کارنامه و یا شماره پیگیری نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

وی ادامه داد: داوطلب پس از تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور ۹۸ یک شماره ۱۵ رقمی به عنوان رسید دریافت می‌کند که لازم است آن را نزد خود نگهداری کند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته در کنکور ۹۸ به همراه ویژه نامه انتخاب رشته و سیستم انتخاب رشته مجازی نیز بر روی سایت فعال شده است.همچنین داوطلبان تا ۱۵۰ کدرشته می‌توانند در فرم انتخاب رشته خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز