خبرگزاری کار ایران

سردار هادیانفر:

طرح بانوان فرهنگیار ترافیک کلید خورد/ لامبورگینی و پورشه اجازه تردد در سرزمین را ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۸۴۱

رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌ امروز طرح بانوان فرهنگیار ترافیک را کلید می‌زنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار کمال هادیانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کار خبرنگاران بسیار سخت و پرمشقت است چرا که خبرنگار پل ارتباطی مردم و مسئولان است و مردم منبع خبر خود را از رسانه معتبر دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی ما توسعه انضباط ترافیکی در کشور است که بنا داریم با کمک رسانه ها اقداماتی از جمله توجه به خطوط عابران پیاده، استفاده از زیرگذر و روگذر، رعایت موتورسیکلت سوران و الزام به قانون استفاده از کلاه ایمنی، حرکت بین خطوط خودروها و رعایت سرعت مطمئنه در سراسر کشور اجرایی شود که نیازمند تلاش رسانه ها در این زمینه ها هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد جان باختگان عابران پیاده هستند گفت: در شهرهای زیارتی و محورهای شمالی این آمار متأسفانه افزایش می یابد. الان فضایی نیست که با حضور یگان ویژه بتوانیم فرهنگ ترافیک را ایجاد کنیم بلکه باید رسانه ها در این زمینه به ما کمک کنند. این زیبنده کشور ما نیست که قانون و مقررات در کشور رعایت نشود و به دلیل عدم رعایت قانون ۱۷هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست بدهند.

او در بخش دیگر از صحبتهای خود با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در حوزه ترافیک گفت: همیاران پلیس در سالهای گذشته باعث کاهش ۱۸درصد تصادفات شده اند.

وی ادامه داد: در حوزه ترافیک خیلی به زنان توجه نشده است درحالی که یک لایه جدی اجتماعی هستند و ۶میلیون و ۷۰۰هزار زن دارای گواهی نامه اند و با قوانین آشنا و در ترافیک نقش دارند بنابراین باید از این ظرفیت استفاده کرده و فرهنگ ترافیک را از طریق آنها توسعه دهیم.

هادیانفر خاطرنشان کرد: براساس قانون می توانیم از ظرفیت های اجتماعی استفاده کنیم و امروز طرح بانوان فرهنگیار ترافیک را کلید می زنیم. یک ماه است که جلساتی در این خصوص با زنان برگزار کرده ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: تلاش می کنیم و نامه ابلاغ آن نیز ارسال شده است که خط تولید پراید از سال ۹۹قطع شود و خودروسازان خودروی جایگزین ایمن تر تولید کنند و یا قیمت خودرو را کاهش دهند.

وی با اشاره به اقدامات لازم در خصوص ستادهای ترخیص گفت: بنا داریم ستادهای ترخیص را تعطیل و به زودی قفل چرخ را جایگزین حمل با جرثقیل خواهیم کرد.

وی با اشاره وضعیت خدمت ماموران راهور در مناطق گرمسیر به ویژه کیش گفت: با توسعه دوربین ها و سیستم های هوشمند تلاش داریم که شرایط را برای افسران راهور در این مناطق آسانتر کنیم. خودروهای پلاک موقت اجازه خرید و فروش به جز مناطق آزاد ندارند و نباید در دیگر مناطق کشور تردد کنند خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به جز خودروهای آمریکایی می توانند به سرزمین  به مدت یکماه سفر کنند و خودروهای گران قیمت مانند لامبورگینی و پورشه اجازه تردد در سرزمین را ندارند.

سردار هاد یانفر  گفت: پیش بینی دولت برای جرائم ۴ هزار میلیارد بود که اما ۳ هزار میلیارد محقق شده است. مقرر شده بود ۲۰ درصد از این جرایم برای فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ ترافیک در اختیار پلیس قرار گیرد که نه در سال ۹۷ و نه در سال جاری هیچ مبلغی به پلیس داده نشده است.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر تهران گفت: درخصوص ترافیک شهر تهران انتقادات زیادی به شهرداری تهران وارد است چراکه شهرداران مناطق منازل مسکونی بدون در نظر گرفتن مباحث ترافیکی و پارکینگ  به مراکز تجاری تبدیل کرده اند. در همین خیابان مرزداران تمام خانه های حیات دار یا به کافی شاپ یا رستوران و آموزشگاه موسیقی و زبان تبدیل شده است و شهرداری برای کسب درآمد دست به این اقدام می زند و باید این موضوعات را از شهرداری مطالبه و پیگیری کنید.

وی ادامه‌ داد: ۱۱ و نیم میلیون موتورسیکلت که ۶میلیون بدون پلاک و ۴میلیون فاقد گواهی نامه هستند و تخلفات زیادی را مرتکب می شوند و ما تلاش داریم که در این خصوص اقدامات موثری انجام دهیم اما نیازمند زمان در این موضوع هستیم.

او با اشاره به بررسی اخذ عوارض زوج و فرد در دیوان عدالت اداری گفت: در حال تهیه گزارشی از طرح کاهش ترافیک جدید هستیم که آیا طرح کاهش در ترافیک اثر مثبت داشته است یا منفی همچنین در کاهش آلودگی تاثیر گذار بوده است. در تهران ۴میلیون خودرو تردد می کنند در طرح سابق مردم دو روز می توانستند تردد کنند اما در طرح کاهش مردم می توانند یک روز و نیم از طرح به طور رایگان استفاده کرده و در این محدوده تردد کنند. در طرح سابق مردم برای ورود به آن محدوده جریمه می شدند اما در طرح جدید هزینه آن را پرداخته و وارد طرح می شوند.طرح کاهش برای پلیس نیست و توسط شهرداری و جهت کسب درآمد است.

وی درباره اینکه گفته می شود مخالفت پلیس با شهرداری به دلیل این است که پول دریافت نکرده گفت: من شهادت می دهم سردار مهری هیچگاه به دنبال محل درآمدی از این طریق نبوده آن و هیچ نگاهی به جیب مردم نداشته اند ما هم همین سیاست را داریم. اما همانطور که گفتم تهران ظرفیت ۴میلیون خودرو را ندارد و این طرح برای تهران کارساز نیست مضاف بر اینکه مردم در این طرح بیشتر بدهکار می شوند.

سردار هادیان فر خاطر نشان کرد: امروز بنزین از آب برای مردم ارزانتر است و از ده خودرو ۸ خودرو تک سرنشین هستن.د همچنین اقبال از سرویس عمومی در کشور کم است البته حمل و نقل عمومی در کشور نیز مشکلاتی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز