خبرگزاری کار ایران

وجود ۵۰ هزار معلول و ۶۰۰ نفر ضایعه نخاعی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۸۳۹

مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان گفت: در استان حدود ۶۰۰ نفر ضایعه نخاعی، ۵۰ هزار نفر معلول و ۹۰۰ خانواده ۲ معلول و ۲ معلول به بالا داریم.

 به گزارش ایلنا، محمد رضا سراوانی (مدیر کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان) گفت:  در استان حدود ۶۰۰ نفر ضایعه نخاعی، ۵۰ هزار نفر معلول و ۹۰۰ خانواده ۲ معلول و ۲ معلول به بالا داریم. سالیانه حداقل ۳ میلیارد تومان تجهیزات کمک توان بخشی شامل سمعک، باطری سمعک، عصا، ساعت مچی ویژه ی نابینایان و ....خریداری می کنیم. جدای از این یک اعتبار محدود داریم برای تامین بخشی از هزینه درمان مددجویان و قراردادی با بیمه سلامت داریم که بر طبق آن ۱۴ هزار دفترچه بیمه سلامت به مددجویان ما اعطا شده؛ بابت این دفترچه ها مبلغی را سالانه به بیمه سلالمت پرداخت می کنیم و مددجویان تنها قریب به ۵ درصد هزینه را پرداخت می کنند. با این حال برای مددجویانی که برای پرداخت همین مقدار هم مشکل دارند و مراجعه می کنند بخشی از این هزینه را نیز پرداخت می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان، با بیان اینکه سیستان وبلوچستان از معدود استان‌هایی است که مراکز ترک اعتیاد کودکان را داریم، اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد افتتاح اولین مرکز ترک اعتیاد پسران بودیم؛ در هفته دولت نیز مرکز ترک اعتیاد دختران که پیش‌تر فعال بود اما بنا به دلایلی تعطیل شد، مجددا با پروتکل جدید شروع به فعالیت خواهد کرد. همین الان حداقل هزار نفر معتاد در مراکز سازمان داریم که از ما خدمات می‌گیرند. در سال بیش از ۲ هزار نفر افراد معتادی که بدون خانواده‌اند در مراکز ما بستری می‌شوند و از خدمات ما استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز