خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

مهاجرت از تهران و کرج به ملارد به دلیل گرانی قیمت مسکن و بالا بودن هزینه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۷۶۰

فرماندار ملارد از مهاجرت ساکنان تهران و کرج به این شهرستان به دلیل گرانی قیمت مسکن و بالا بودن هزینه‌ها خبر داد.

حسین توکلی (فرماندار ملارد) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات و معضلات این شهرستان گفت: در شهرستان ملارد طی دو دهه گذشته یک ساختار جمعیتی متراکم بدون ساختار شهری بوجود آمده است.

وی ادامه داد: در حومه تهران هر نقطه‌ای که بدون ساختار برنامه‌ریزی شده شهری و اجتماعی و پیوست‌های مخالف شکل گرفته باشد، قطعا در سرانه‌هایی که باید داشته باشد با کمبودهایی روبرو خواهد بود. در شهرستان ملارد نیز علیرغم خدمات خوبی که در این منطقه ارائه شده است از نظر امکانات در برخی از حوزه‌ها با کمبود مواجه هستیم.

فرماندار ملارد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا ملارد در مسیر توسعه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حوزه مرکزی ملارد با مشکل بافت فرسوده مواجه هستیم. همچنین یکی دیگر از مشکلات ما بحث آب شرب منطقه است. در این شهرستان تمام آب‌های شرب از آب چاه تامین می‌شود و هیچ مقدار از آب سطحی و آب پشت سد به شهر ملارد وارد نمی‌شود و یکی از مطالبات مردم این است که در حقابه شان با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن برخی سفره‌های آب زیرزمینی بتوانند از آب‌های سطحی نیز برای آب شرب استفاده کرده تا مشکل آب این منطقه هم از نظر کیفی و هم کمی برطرف شود.

توکلی با بیان اینکه ما هم از مجموعه کلانشهر کرج و هم از کلانشهر تهران با معضلات و مشکلاتی مواجه هستیم، تصریح کرد: ما نزدیک دو کلانشهر هستیم و با معضلات آنها روبرو هستیم، از همین رو در حال پیگیری هستیم تا براساس دیدگاه‌هایمان به اهداف مشخص و شرایط مطلوب در شهرستان ملارد برسیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه فاضلاب شهری گفت: تاکنون نصب ۲ هزار انشعاب فاضلاب شهری در منطقه ملارد قدیم در حال اجرا است. مهمترین مطالبه ما در شهرستان ملارد این است که بتوانیم با بهره‌گیری از آبهای سطحی و افزودن آن به آب‌های زیر زمینی بتوانیم حجم آب را بالا برده تا در مواقع پیک مصرف با مشکل مواجه نشویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با قطع آب نیز مواجه شده‌‌اید، تصریح کرد: در یک برهه زمانی به دلیل ایجاد مشکل در برخی چاه‌های آب با افت فشار آب مواجه شده بودیم که در حال حاضر برطرف شده است.البته گاهی اوقات نیز ممکن است حادثه‌ای اتفاق بیفتد.

توکلی با اشاره به موضوعات فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: بعد از رونق تولید موضوعات فرهنگی و اجتماعی در اولویت‌های دوم ما قرار دارد. در شهرستان ملارد شهرداری در حال احداث یک فرهنگسرا است. همچنین احداث یک مجموعه فرهنگی و ورزشی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ورزشی در این شهرستان ادامه‌ داد: در حال تلاش هستیم تا دو سالن ورزشی دیگر به مجموعه ورزشی شهر ملارد اضافه کنیم. 

فرماندار ملارد با بیا اینکه شهرستان ملارد دارای جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: این جمعیت در شهرک‌های صنعتی و حوزه کشاورزی و دامداری در حال فعالیت هستند. البته ما به دنبال توسعه شهرک‌های صنعتی در منطقه برای ایجاد اشتغال بیشتر نیز هستیم و تلاش می‌کنیم ملارد به پایتخت تولید قارچ کشور تبدیل شود. همچنین در راستای برنامه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع اشتغال تلاش می‌کنیم تا اقدامات مناسبی را در جهت مجموعه تولیدکنندگان قارچ در شهرستان ارائه می‌دهیم تا تولید داخلی را افزایش دهیم.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به خشکسالی در برخی از مناطق کشور با افزایش مهاجرت در این شهرستان و ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی مواجه شده‌اید؟ توضیح داد: از سنوات گذشته دو الی سه نقطه سکونتگاه های غیررسمی در نقاطی از شهرستان که بدون برنامه شکل گرفته‌اند وجود دارد. موضوع ساماندهی این سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر مهاجرت صرفا از استان‌های درگیر خشکسالی نیست و ما با معضلی مواجه هستیم که برخی از افراد که در تهران و کرج ساکن بوده و به دلیل گرانی مسکن و بالارفتن هزینه زندگی در تهران و کرج به دیگر توانایی ادامه زندگی در این شهرها را نداشته و به شهرهای پیرامونی مانند ملارد مهاجرت می‌کنند. بنابراین ما در حال حاضر با دو نوع مهاجرت روبرو هستیم یک مهاجرت از استان‌های درگیر خشکسالی و دیگر مهاجرت ساکنان کرج و تهران به شهرستان ملارد است. البته افرادی نیز پس از احداث پروژه مسکن مهر در این منطقه ساکن شده‌اند.

فرماندار ملارد خاطرنشان کرد: در سرشماری سال ۹۰ جمعیت این شهرستان در حدود ۳۷۸ هزار نفر اعلام شده است، اما با توجه به مهاجرت‌هایی که صورت گرفته جمعیت شهرستان در حدود ۴۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

وی با اشاره به مرکز ماده ۱۶ اخوان گفت: در مجموعه اخوان بالغ بر هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران و شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و در این مرکز نگهداری می‌شوند. براساس قانون ششم توسعه شهرداری‌ها ‌باید در توانمندسازی معتادان متجاهر به ما کمک کنند. اگر ما بتوانیم معتادان را توانمند کنیم می‌توانیم آسیب‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز