خبرگزاری کار ایران

علیرضا رشیدیان خبر داد:

هیچ زائری در منا فوت نکرده/ مشکل خاصی نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۷۰۴

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مناسک حج تمتع حجاج ایرانی بدون بروز مشکل خاصی برگزار شده و در منا هیچ زائری فوت نکرده است.

به گزارش ایلنا،‌ علیرضا رشیدیان افزود: انتقال کاروان‌هایی که رمی‌جمرات را در سومین و آخرین روز بیتوته در منا انجام داده بودند با ۱۷۵ دستگاه اتوبوس به مکه مکرمه شروع شده و به ۲۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های جدی ما درباره مناسک امسال، عوارض ناشی از گرمای هوای مردادماه در عربستان به‌ویژه در صحرای عرفات و منا و میانگین سنی بالای زائرین - ۵۶ سال - بود بویژه آن‌که بسیاری از آنها با مشکلات ناشی از بیماری‌های تنفسی، قلبی و فشار خون روبرو بودند.

رشیدیان افزود: الحمدالله، حضرت حق بر مهمانان خود منت گذاشت و در عرفات بارانی نازل شد که ۱۵ درجه از گرمای هوا کاست تا در یک فضای بهاری، عرفات را درک کنند و در منا نیز روز گذشته – یازدهم ذی‌الحجه – بارش باران بوقوع پیوست که نشانه لطف و حکمت الهی بود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به روایات معصومان(ع) مبنی بر استجابت دعا در زیر باران تصریح کرد: ان‌شاءالله، زائران ما هم از موقعیت زمانی و مکانی و هم بارش رحمت الهی برای دعا استفاده کرده‌اند. مجموع این شرایط باعث شد خوشبختانه تا الآن مشکل خاصی نداشته‌ایم. در مدت حضور زائران در منا نیز خوشبختانه هیچ زائری فوت نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز