خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ذبح دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی رایگان است/ شهروندان تا ۲۴ ساعت از مصرف گوشت‌ذبح شده خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۴۰۶

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با توصیه اکید به شهروندان مبنی بر ذبح دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام گفت: شهروندان پس از ذبح دام حتما تا ۲۴ ساعت از مصرف گوشت ذبح شده خودداری کنند.

سعید راد (مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ با اشاره به پیش‌بینی عرضه ۳۰ هزار راس دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی به مناسبت عید قربان گفت: در ۲۴ جایگاه ثابت و موقت به طور متوسط بین هزار تا دوهزار دام در هر جایگاه عرضه خواهد شد و در صورت  کمبود دام در جایگاه‌ها به دلیل استقبال نسبت به تامین دام اقدام خواهد شد. 

وی درباره تدابیر به عمل آمده برای جلوگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو در دام‌هایی که در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام وجود دارند، گفت: با توجه به اجرای طرح عرضه بهداشتی دام انتظار می‌رود از شیوع این بیماری مهلک جلوگیری شود و بدین منظور تدابیر و تمهیداتی از جمله سم پاشی کل جایگاه‌‌ها را انجام داده‌ایم. از لحظه‌‌ای که دام‌ها از اقصی نقاط کشور به تهران منتقل می‌شوند مراقبت‌های بهداشتی لازم به عمل می‌آید.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان، اظهار داشت: شهروندان باید پس از ذبح دام حتما ۲۴ ساعت از مصرف گوشت ذبح شده خودداری کنند. توجه به این نکته ضروری است که از قرار دادن گوشت در فریزر خودداری و باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس نسبت به مصرف آن اقدام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، درباره مراقبت‌هایی که  در صورت خرید دام از جایگاه‌های عرضه مورد تایید نیز باید به آن توجه شود، گفت: شهروندان از خوردن جگر خام یا نیمه پخته نیز خودداری و حتی امعا و احشای مشابه نیز مانند گوشت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود و بلافاصله از آن استفاده نکنند. البته در جایگاه‌ها نسبت به اطلاع رسانی درباره این موضوع اقدام می‌شود. 

راد با توصیه اکید به شهروندان نسبت به ذبح گوسفندان در جایگاه‌های عرضه تصریح کرد: شهروندان با توجه به احتمال وجود بیماری و حضور ۱۶۶ دامپزشک در جایگاه‌های عرضه از ذبح دام در خارج از جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام اکیدا خودداری کنند، ‌زیرا برخی از بیماری‌ها قبل از کشتار توسط دامپزشک قابل شناسایی نیست، ‌در نتیجه اکیدا توصیه می‌شود از ذبح دام در محل‌های غیر از جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام خودداری شود. 

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: عرضه دام در روز عرفه و عید قربان از ساعت ۵ صبح آغاز خواهد شد. سال گذشته ۲۱۶۲۲ دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام فروخته شد که از این میزان ۱۲۳۴۱ دام در محل و ۹۲۸۱ دام در محلی غیر از جایگاه‌ها ذبح شد. در سال گذشته ۵۲ دام دچار بیماری بودند و نسبت به امحای کل لاشه اقدام شد و برای جلوگیری از انتقال هرگونه بیماری،‌ توصیه اکید به پرهیز از بردن دام به محلی غیر از جایگاه‌های عرضه دام داریم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذبح دام در جایگاه‌ها رایگان است و پولی از شهروندان دریافت نخواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران قیمت هر کیلوگرم دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام شهرداری تهران امروز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز