خبرگزاری کار ایران

عیسی کلانتری تاکید کرد:

باید کارخانه‌های خودروسازی و نیمی از واحدهای نیروگاهی و پالایشگاهی تعطیل شوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۰۲۴

رئیس سازمان محیط زیست گفت: برای داشتن محیط زیست سالم در کشور باید کارخانه‌های خودروسازی و همچنین بیش از نیمی از واحدهای نیروگاهی و پالایشگاهی تعطیل شوند.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری امروز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه اردبیل افزود: صنعت خودرو مهم‌ترین عامل آلودگی زیست محیطی در ایران است.

به گفته وی تکنولوژی صنعت خودرو ایران متعلق  به چند دهه قبل و مربوط به زمانی است که در آن ایام با توجه به جمعیت اصلا کشور مشکلی در حوزه محیط زیست نداشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در مقابل فشارهای وارد شده از بیرون مقاومت زیادی نخواهد داشت، بیان داشت: با اینکه بارها اعلام شده جلوی تولیدات غیراستاندارد گرفته خواهد شد اما با لابی‌های صورت گرفته و به بهانه حمایت از تولید داخلی و اشتغال به قیمت جان مردم باز شاهد تولید آن در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: نه تنها در حوزه محیط زیست کمبود قانون نداریم بلکه در مواردی با تعدد قانون مواجه هستیم ولی در عمل بنابر دلایلی آن‌طور که باید به قانون عمل نمی‌شود.

کلانتری با بیان اینکه مصرف انرژی در ایران بالاست، افزود: ایران بعد از روسیه دومین کشور دنیا در مصرف شدت انرژی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به شدت مصرف انرژی تذکرات لازم را داده‌اند ولی باز شاهد مصرف شدت انرژی در کشور هستیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در هیچ جای دنیا بنزین به ارزانی قیمت بنزین ایران نیست و حتی در کشورهایی مانند عربستان قیمت بنزین پنج برابر ایران، ترکیه ۱۶ برابر و افغانستان هفت برابر است.

وی اقدامات انجام شده در حمایت از محیط زیست کشور را در عمل پوپولیستی دانست و با اشاره به مشکل آب در کشور اضافه کرد: هر سال ۵۲ میلیارد متر مکعب آب زیرزمینی و ۴۰ میلیارد متر مکعب آب سطحی در کشور برداشت و مصرف می‌شود که در اگر وضع به همین منوال پیش رود کشور در این حوزه وضعیت بحرانی خواهد داشت.

کلانتری با بیان اینکه روزانه ۶۴ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود، متذکر شد: متاسفانه تولید زباله در ایران خیلی بیشتر از کشورهای صنعتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز