خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان مکه:

ارائه بیش از ۲۹۲ هزار مورد خدمات مختلف به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۵۱۸

رئیس بیمارستان مکه گفت: تاکنون بیش از ۲۹۲ هزار مورد خدمات مختلف درمانی به حجاج ایرانی در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی نادری رئیس بیمارستان مکه درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر در مدینه تا صبح امروز (۱۶ مرداد ماه) ، گفت: تاکنون ۲۹۲ هزار و ۴۷۴ مورد خدمات مختلف درمانی ازجمله ویزیت، بستری، پاراکلینیکی ، پرستاری و مددکاری در درمانگاه‌های مدینه و مکه به زائران ایرانی ارائه شده است.

وی مجموع ویزیت تخصصی در مکه ومدینه را ۱۲۹۲۳ مورد ذکر کرد و گفت: مجموع ویزیت ها در درمانگاهها و مطب ها نیز ۱۵۳۳۰۸ مورد بوده است.

رئیس بیمارستان مکه خدمات بستری و مددکاری و پرستاری را به ترتیب ۷۳۵، ۴۴۲۱ و ۶۷۷۵۲ مورد ذکر کرد و افزود:  بیش از ۳۵ هزار زائر نیز خدمات نسخ داروخانه دریافت کردند.

وی مجموع خدمات پاراکلینیکی را ۱۸۲۵۱ مورد شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب به حجاج ایرانی عنوان کرد.

رئیس بیمارستان مکه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ زائر به بیمارستان سعودی در مکه منتقل شدند، افزود: ۵۸ زائر در بیمارستان هلال احمر درمکه بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

گفتنی است تمامی حجاج کشورمان ازشهرپیامبربه مکه انتقال یافته اند و خدمات درمانی در درمانگاههای زائران ایرانی در مدینه تا بعد از ایام تشریق و ورود نخستین گروههای زائران مدینه بعد به این شهر متوقف شده است.

بیمارستان هلال احمر ایران در شهر مکه از ۲۱ تیر و قبل از حضور اولین گروه زائران ایرانی آماده به کار شد و در حال حاضر نیز خدمات تخصصی داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز پزشکی حج وزیارت از آغاز عملیات حج تاکنون پنج زائر درمکه و یک زائر درمدینه جان باختند.

مصطفی نادری به زائران توصیه کرد: ایام تشریق سخت ترین مرحله از ایام حج تمتع است و زائران در روزهای باقیمانده به آغاز این عملیات، بیشتر استراحت کنند و از تردد در زیر آفتاب داغ مکه بپرهیزند.

وی گفت: برای ارائه خدمات به زائران در عرفات، مشعر و منا تدابیر لازم اندیشیده شده است و آمادگی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز