خبرگزاری کار ایران

مهدی شادنوش:

برای پیشگیری از بیماری‌ها باید همه کشور بسیج شوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۹۰۹

آیین عقد تفاهم‌نامه وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی کشور با موضوع غربالگری تنبلی چشم کودکان امروز با حضور علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت‌بهداشت، قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت‌بهداشت و وحید قبادی دانا، رئیس بهزیستی کشور در وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص در این مراسم گفت: در راستای رعایت کرامت انسانی که از وظایف حاکمیت‌ها است و در راستای بسیاری از زیرساخت‌هایی که تا امروز تکمیل شده، باید به مبحث پیشگیری توجه بیشتری کنیم.

مهدی شادنوش ادامه داد: از دیرباز یکی از مشکلات ما در اداره جامعه این است که ما به کمیت‌ها بیش از کیفیت‌ها توجه می‌کنیم. اگر کسی بیمار شده تلاش کردیم تا هزینه‌های هنگفتی را انجام بدهیم تا بیمار درمان شود، درحالیکه با صرف هزینه‌های کمتری می‌توانیم از ابتدا علت معضلات را پیشگیری کنیم تا هم از حوادث بعدی جلوگیری کرد و هم به کیفیت زندگی افراد افزوده شود.

وی در ارتباط با این تفاهم‌نامه متذکر شد: امروز یکی از آن کارهایی که باید در پیشگیری بیماری‌ها اتفاق بیافتد در حال انجام است. البته وقتی صحبت از پیشگیری می‌شود فقط وزارت‌بهداشت مورد توجه قرار می‌گیرد. لازم است در موضوع پیشگیری سازمان‌های دیگر هم ورود پیدا کنند. با توجه به سیاست‌های کلی جمعیت در حوزه ما گاه صدها میلیون تومان هزینه می‌شود که زوجی بتوانند ناباروری را درمان کنند اما این فردی که بدنیا می‌آید و تحصیل می‌کند و کلی هزینه می‌شود تا بالغ و کارآمد شود، در اثر یک مشکل در هندسه جاده‌ای و کسی که کارش را درست انجام نداده، حوادث بعدی اتفاق می‌افتد و تمام این سرمایه‌گذاری‌ها از بین می‌رود.

شادنوش در پایان گفت: اگر می‌خواهیم آینده خوبی را برای کشور رقم بزنیم باید همه کشور بسیج شوند و همه داخل کار بیایند وگرنه این اقدامات براساس این رویکرد تنها از کانال وزارت بهداشت مسیر منصفانه‌ای نخواهد بود. البته در حوزه درمان در سطح دوم این پروژه ما با تمام وجود این آمادگی را داریم تا در سطح کشور آنچه که از سطح یک یعنی غربال به ما ارجاع داده شده را به پیگیری کنیم و کمک حال حوزه پیشگیری و غربال در سطح یک خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز