خبرگزاری کار ایران

فروش اموال بنیاد شهید برای جبران کسری بودجه

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۸۰۱

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه درمان بنیاد شهید هزینه لازم است، گفت: ما برای این بخش با کسری بودجه هزار و ۷۰۰ میلیاردی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید در مراسم تجلیل از روز خبرنگار گفت: در سال ۹۷ بودجه پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان برای سال ۹۸ بود. سازمان برنامه و بودجه بخشی از این بودجه درخواستی را تایید کرد و در نهایت با توجه به شرایط حاکم در جامعه ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه بنیاد شهید برای سال ۹۸ تصویب شد.

وی ادامه داد: براساس قانون ۳ درصد از بودجه کسر و در نهایت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بودجه بنیاد شهید برای سال ۹۸ به ما ابلاغ شد. چیزی معادل ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حقوق و مستمری پرداخت می‌شود. درحال حاضر از ۱۵۰ هزار والدین شهدا ۴۴ هزار نفر تحت پوشش حق پرستاری قرار گرفته‌اند این میزان به جز حق پرستاری است که برای جانبازان پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید با بیان اینکه ما باید ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق بدهیم و این اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: با پرداخت حقوق قطعا عدد قابل توجهی از بودجه باقی نخواهد ماند. بنیاد شهید برای اداره امور فقط در حوزه درمان ۳ هزار میلیارد تومان هزینه  لازم دارد اگر فقط حقوق و هزینه‌های درمان را پرداخت کنیم باز هم برای درمان هزار و ۷۰۰ میلیارد کسری داریم.

میرمرادی ادامه داد: قریب به ۴۰۰ میلیارد از سایر منابع بنیاد را قرار دادیم. ما می‌دانیم مشکلاتی وجود دارد اما باید شرایط کشور را درک کنیم حفظ نظام برای ما مهم است. تا مردادماه سال گذشته مشکل نداشتیم. ما هر ماه سرانه ۲۵۰ میلیارد هر ماه باید حق بیمه پرداخت کنیم ما نتوانستیم سه ماه پرداخت کنیم و ۷۵۰ میلیارد تومان به بیمه بدهکار شدیم. در این خصوص با سازمان بودجه جلساتی را برگزار کردیم و کارها پیش رفت اما دوباره در فروردین و اردیبهشت ماه به مشکل برخوردیم. حاج آقا شهیدی نیز از مقام معظم رهبری اذن گرفتند برای جبران مشکلات بخشی از دارایی‌های بنیاد به فروش برسد که ایشان نیز موافقت کردند.

وی تاکید کرد: درمان برای ما اولویتاست  اما حفظ نظام اولویت بیشتری برای ما دارد و باید شرایط را در نظر بگیریم انتظار ما این بود که سال گذشته ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها تحت پوشش دستگاه‌هایی که در آنجا شاغل هستند قرار بگیرند اما مجلس با این موضوع مخالفت کرد. ما همانطورکه گفتم هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به ایثارگران نداریم اما باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز