خبرگزاری کار ایران

لزوم برخورد جدی با تخلفات زیست‌محیطی

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۹۴

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش ۴۰ درصدی بارندگی در اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ باعث شد که موضوع روان آب‌ها و جلوگیری از بحران اهمیت ویژه‌ای پیدا کند.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی رفسنجانی در هفتمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب با بیان اینکه در تمام ادبیات مهندسی و مدیریت سیلاب، نام آبخیزداری مطرح است، گفت: احداث سدها از مسائل مهمی است که در زمینه ذخیره روان آب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید توجه داشته باشیم که ایجاد سدها فعالیت‌هایی هستند که ضمن جلوگیری از سیلاب در دراز مدت به توسعه کشور نیز کمک خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارکرد: تعرض به محیط زیست و منابع طبیعی از دیگر مسائلی است که باید نسبت به تخلف در این زمینه برخورد جدی‌تری داشته باشیم.

بنا براعلام شهرنوشت، هاشمی رفسنجانی در پایان با اشاره به پروژه احداث سد «پیشین» در سیستان و بلوچستان در سال ۷۲ گفت: این پروژه با توجه به مواجهه مردم سیستان و بلوچستان با تمساح (گاندو) و خطرات ناشی از آن و برای آبادی منطقه و جمع‌آوری سیلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. سد « پیشین» از سال ۷۴ توانست به کل منطقه سرویس ارائه دهد و اجرای این پروژه‌ها سبب توسعه، رفاه و دفع خطر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز